directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 07:04 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 9 de març de 2018 14:31 h

Jordi Puntí publica 'Tot Messi', on repassa el caràcter "exclusiu" i "polièdric" de l'astre argentí

Segons l'autor, el jugador blaugrana encarna les qualitats que per Calvino ha de tenir un artista al segle XXI: lleugeresa, rapidesa, exactitud, visibilitat i multiplicitat

ACN Barcelona.-L'escriptor Jordi Puntí (Manlleu, 1967) publicarà el pròxim 4 d'abril 'Tot Messi', on a través de capítols curts i variats analitzarà el "caràcter exclusiu d'un jugador polièdric" com el crack argentí i que, en paraules de l'autor, "encarna les condicions que Italo Calvino va definir per a l'artista del segle XXI: és visible, lleuger, exacte, ràpid i múltiple". L'escriptor va entrar en contacte per primer cop amb l'astre blaugrana en un viatge amb la primera plantilla en la gira asiàtica del 2004 i explica que fa un any i mig va adornar-se que "calia celebrar el privilegi de veure'l jugar". "Es tractava de prolongar aquesta felicitat que dona Messi a cada partit, la sensació que mentre ell sigui al camp, pot passar alguna cosa extraordinària", confessa.

En el llibre, Puntí –que escriu articles futbolístics des de fa 20 anys i ha publicat regularment a 'El País', 'The FIFA Weekly' i actualment a 'El Periodico'- també situa el jugador blaugrana al centre del llibre "com l'eix que fa girar tot un món" i que "la nostra mirada d'aficionats és el que li dona sentit".D'altra banda, l'escriptor osonenc repassa diversos capítols de la trajectòria del davanter en el club blaugrana, des de com xutava les faltes a Rosario (Argentina) sent un infant abans d'ingressar a la Masia un cop signat un contracte en un tovalló fins al debut al primer equip, el seu comportament abans i després dels partits, la relació amb els seus companys i la rivalitat amb Cristiano Ronaldo, entre d'altres.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.