directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 15:43 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 9 de març de 2018 16:10 h

Competència sanciona deu empreses de missatgeria amb 68 MEUR per repartir-se els clients

La CNMC ha descobert un total de nou càrtels, privant així tots els seus clients a rebre ofertes de diversos operadors

ACN Barcelona.-La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha sancionat amb 68 milions d'euros les empreses de missatgeria i paqueteria Correos Express, Fedex, UPS, DHL, TNT, MBE, GLS, Tourline, ICS i Redyser per repartir-se els clients entre si. Competència ha descobert un total de nou càrtels per repartir-se els clients. Les empreses Correos Express i MBE són les empreses que han participat en un major nombre d'aquests acords de càrtel, concretament quatre cada una, privant així tots els seus clients a rebre ofertes de diversos operadors de missatgeria i paqueteria a Espanya.

Concretament, les sancions són de 19,6 milions per Correos Express, 19,2 milions per UPS, 16,2 milions per TNT; 5 per DHL, 3,1 milions per Tourline, 2,1 milions per Redyser, 1,8 milions per Fedex, 773.314 euros per ICS i 690.400 per MBE.La investigació duta a terme per Competència ha posat de manifest que, en el marc d'aquests acords, algunes empreses van concloure en paral·lel pactes verbals de “no agressió” i, a través d'aquests acords, les companyies involucrades en la relació comercial es comprometien a no realitzar ofertes comercials a cap dels clients de la seva competidora. Segons la CMNC, d'aquesta forma, s'impedia als clients d'ambdues empreses accedir als serveis d'una part de la competència. Competència ha indicat que aquestes conductes suposen una infracció "molt greu". Els fets es van investigar arran d'una sol·licitud d'exempció del pagament de la multa de General Logistics Spain SL, que van provocar la realització de quatre inspeccions a les seus de Correos Express, MBE, Redyser i ICS, amb les quals es van recaptar milers de correus electrònics i WhatsApp acreditatius de les conductes sancionades.De conformitat amb el programa de clemència, la CNMC ha eximit del pagament de la multa imposada a General Logistics Spain S.L. i la seva matriu General Logistics Spain B.V. del pagament de la multa de 3,8 milions.Competència recorda que les empreses que han estat sancionades poden interposar un recurs contenciós-administratiu a l'Audiència Nacional en el termini de dos mesos des de la seva notificació.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.