directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 29 d'octubre de 2026 12:22 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 15 de març de 2018 14:38 h

Romeva defensa que "l'embat" judicial i policial és "inútil" i que no s'ha comès cap delicte

L'exconseller lamenta la "incapacitat" de l'Estat d'entendre que es tracta d'una qüestió política

ACN Barcelona.-L'exconseller d'Afers Exteriors i diputat d'ERC, Raül Romeva, ha avisat que "l'embat" judicial i policial és inútil perquè "no servirà de res" i ha defensat que només per la via política es podrà trobar la manera de "desllorigar" la situació. "Pretendre creure que per la via de la pressió judicial, l'amenaça, les querelles, presons, sancions o inhabilitacions decaurà aquesta força pacífica i democràtica, no només és injust sinó que és sobretot inútil", ha manifestat en declaracions a l'ACN en relació a la nova operació de la Guàrdia Civil d'aquest dijous sobre el referèndum de l'1-O. Romeva ha assegurat que no s'ha comès cap delicte i ha lamentat la "incapacitat" de l'Estat per entendre que es tracta d'una qüestió de caràcter polític.

La Guàrdia Civil ha detingut el secretari de difusió de la Generalitat, Antoni Molons, i ha registrat el seu despatx al Palau de la Generalitat i el seu domicili particular. A més, agents de la Guàrdia Civil també s'han personat a la seu d'Òmnium. Una nova operació per investigar si es pagar amb diners públics la campanya de l'1-O."Això no va d'un delicte que no s'ha comès, sinó que va de democràcia i de política", ha defensat Romeva tot desmarcant la situació política de la via judicial. El conseller cessat ha afegit que des de fa anys s'està esperant una proposta política per part de l'Estat que no arriba i ha lamentat que els actors que haurien d'ajudar no ho fan."Això no es podrà resoldre per la via judicial i encara menys per la policial. Sinó que només per la via política podrem trobar la manera de desllorigar aquesta situació. L'embat judicial és dolorós, injust però sobretot és inútil", ha argumentat Romeva.Davant la pregunta de si personalment li fan por les represàlies judicials, Romeva respon que es tracta de posar de manifest que "no servirà de res". "Ens poden posar a la presó, ens hi han posat i alguns encara hi són, però darrere hi ha milers de persones que continuaran defensant democràticament allò que nosaltres estem fent", ha reblat. Romeva ha assegurat que no s'ha comès cap delicte amb l'1-O i ha afegit que es defensarà "allà on calgui" evitant així entrar en la lògica de defensar-se d'un delicte que considera que no ha comès.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.