directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 27 d'octubre de 2026 13:46 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 16 de març de 2018 20:15 h

Centenars de persones reclamen l'alliberament de Sànchez i Cuixart a plaça Universitat

Òmnium i l'ANC recorden els cinc mesos del seu empresonament en un acte en clau feminista amb intervencions de Serret, Gabriel i Ponsatí

ACN Barcelona.-Uns centenars de persones han omplert la part central de la plaça Universitat aquest divendres el vespre en protesta per els cinc mesos de l'empresonament del president d'Òmnium Cultural, Jordi Cuixart, i de l'expresident de l'ANC i diputat de JxCAT, Jordi Sànchez. Les dues entitats sobiranistes els han recordat sota el lema 'Llibertat presos polítics' en un acte en clau feminista i on les dones han pres el protagonisme, una setmana després de la manifestació del 8-M. De fet, només dones han pujat a l'escenari; Clàudia Pujol i Irene Negre, d'Òmnium i l'ANC, han assumit la part política de l'acte; i la historiadora Anna Sallés s'ha encarregat de llegir el manifest conjunt. Dues de les conselleres destituïdes en aplicació de l'article 155, Meritxell Serret i Clara Ponsatí, des de Brussel·les i el Regne Unit, i l'exdiputada Anna Gabriel, des de Suïssa, han enviat missatges enregistrats per reclamar l'alliberament de tots els "presos polítics".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.