directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 23 d'octubre de 2026 11:00 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Diumenge, 18 de març de 2018 16:49 h

Iceta expressa la "indignació" de part de la ciutadania perquè encara no hi ha Govern a Catalunya

El primer secretari del PSC demana que es formi un executiu amb "seny" que treballi "dins la legalitat i pensant en el conjunt del país i no només en la meitat"

ACN Barcelona.-El primer secretari del PSC, Miquel Iceta, ha justificat la seva presència i la d'altres dirigents destacats de la formació a la manifestació d'aquest diumenge convocada a Barcelona per Societat Civil Catalana (SCC) com a representant d'aquell conjunt de catalans "indignats" pel fet que encara no s'hagi format Govern, passats ja gairebé tres mesos de les eleccions del 21-D. Davant aquesta situació, Iceta preveu que, o bé finalment hi hagi un acord entre les forces independentistes per formar Govern –ja que els partits constitucionalistes no sumen majoria-, que el Parlament posi en marxa "el rellotge de la legislatura", o que el Tribunal Constitucional (TC) es pronunciï sobre el recurs d'empara presentat pels socialistes amb la finalitat de "desbloquejar" la investidura del futur president o presidenta de la Generalitat.

En una atenció als mitjans prèvia a l'inici de la manifestació 'Ara més que mai, seny', Iceta també ha demanat al nou Govern que treballi amb aquesta premissa. És a dir, "dins la legalitat i pensant en el conjunt del país i no només en la meitat", ha apuntat. Una manera de "posar fi a l'aplicació a Catalunya de l'article 155 de la Constitució" i la recuperació de l'autogovern.Sobre el bloqueig a la investidura, el líder dels socialistes catalans ha indicat sobre el recurs d'empara presentat al TC, que des del 30 de gener "estem en un llimb jurídic" el qual impedeix que els diputats i diputades elegits en les darreres eleccions puguin exercir la seva tasca per triar cap de Govern.Iceta, també present dissabte a la manifestació per a la defensa de les pensions, ha acudit a la crida de Societat Civil Catalana acompanyat del secretari d'Organització del PSC, Salvador Illa, i l'alcaldessa de l'Hospitalet de Llobregat i membre del Consell Nacional, Núria Marín, entre d'altres.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.