directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 17:26 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 19 de març de 2018 13:54 h

El PSC diu que la qüestió de confiança és un "pegat" i que implicaria un govern que neix "hipotecat i amb mal peu"

Illa reclama a Puigdemont i Gabriel que no "obstaculitzin" la formació d'un govern

ACN Barcelona.-El secretari d'Organització del PSC, Salvador Illa, ha criticat la proposta de Carles Puigdemont de fer una qüestió de confiança a mitja legislatura per obtenir el suport de la CUP en considerar-la un "pegat". En roda de premsa, Illa ha dit que aquesta qüestió "no resol res", és una solució "a mitges" i implicaria que el govern que naixés ho fes "hipotecat i amb mal peu". "Aquest no és el camí", ha insistit. D'altra banda, ha dit que per als socialistes és "inconcebible" que 88 dies després de les eleccions no hi hagi un govern i ha reclamat al cap de files de JxCAT, Carles Puigdemont, i l'exdiputada de la CUP Anna Gabriel que "no obstaculitzin" la formació d'un nou govern a Catalunya. "Ens indigna aquesta situació i pensem que no es pot perllongar ni un sol dia més", ha declarat el secretari d'Organització, que ha apuntat que la Setmana Santa podria ser un "punt d'inflexió".

Sobre Puigdemont i Gabriel, Illa s'ha dirigit a ells com "aquells que han decidit marxar enlloc de fer el que correspondria que és donar la cara" i els ha exigit que permetin la formació d'un nou govern. "Que no obstaculitzin i que els que s'han quedat aquí puguin formar govern per fer front als problemes", ha manifestat. En aquest sentit, ha apuntat que les manifestacions d'aquest cap de setmana per unes pensions dignes, la defensa del model d'escola catalana i la de Societat Civil Catalana (SCC) "posen de manifest la necessitat que hi hagi el més aviat possible un govern a Catalunya". Així, Illa ha tornat a reclamar que la majoria independentista al Parlament constitueixi un govern, que aquest pugui exercir "amb plenitud" les seves funcions i que actuïn dins del marc de la legalitat. Ha afegit que això ja hauria d'haver passat perquè "hi ha hagut temps de sobres" i ha criticat la greu "situació" que suposa estar en un "llimb" en la política catalana. Arribats a aquest punt, ha valorat que "seria molt aconsellable" que la formació de govern es fes abans de Setmana Santa.Reclama al govern espanyol que ajudi Proactiva Open ArmsIlla ha fet també una crida al govern espanyol, i en concret al Ministeri d'Exteriors, perquè "es posi al costat" de l'entitat catalana Proactiva Open Arms després que el seu vaixell hagi quedat retingut a Sicília. "L'entitat està suplint la falta de sensibilitat dels estats en matèria d'immigració i voldríem que el govern d'Espanya es posés al seu costat", ha apuntat.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.