directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 18:10 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Alt Penedès doble fletxa Dilluns, 19 de març de 2018 17:22 h

Vilafranca del Penedès acollirà un festival de pensament que combinarà reflexió i cultura per a tots els públics

Del 18 al 22 d'abril oferirà un total de 23 propostes per fer reflexionar al públic d'una manera desenfada

ACN Vilafranca del Penedès.-Vilafranca del Penedès acollirà entre el 18 i el 22 d'abril 'Vilapensa', el primer festival de pensament que combinarà reflexió i cultura per a tots els públics i que en aquesta primera edició tindrà l'escepticisme com a eix central. El certamen té programades 23 propostes entre conferències, exposicions, cinefòrums, obres teatrals i concerts amb la participació d’experts en canvi climàtic, comunicació, tecnologia i medicina. Hi participaran, per exemple, l’escriptor Antoni Puigverd, el filòsof de Mediona Josep Maria Esquirol, l’expert en intel·ligència artificial Albert Cortina, la investigadora de l’IRB Elena Sancho, especialista en oncologia, o l’escriptor Jordi Llavina, entre d’altres. Segons el seu coordinador, Jordi Sàbat, l'objectiu de 'VilaPensa' és fer reflexionar el públic assistent d'una forma desenfada. Així, la majoria de propostes es maridaran amb tastos de vins. Els actes programats es faran en espais emblemàtics de la ciutat com el Fòrum Berger-Balaguer, la Taberna Vinseum, la capella de Sant Joan o l'Agrícol, Centre Artístic del Penedès.

El 'VilaPensa' és una iniciativa de Vinseum, Museu de les Cultures del Vi de Catalunya, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Vilafranca i el suport de la Facultat de Filosofia de la Universitat de Barcelona.Durant la presentació, que s’ha fet aquest dilluns a l’auditori del Vinseum, el coordinador del festival, Jordi Sàbat, ha explicat que 'VilaPensa' vol arribar a tothom i ha destacat que "mentre els espais públics no conviden a reflexionar, al contrari, VilaPensa ofereix actes molt variats perquè tothom se senti cridat pel coneixement".L'acte inaugural del certamen, que tindrà lloc a l'auditori del Vinseum el 19 d'abril a les vuit des vespre, explicarà com el canvi climàtic no només afectarà la vinya i altres conreus, sinó també el territori i les persones que hi viuen. Anirà a càrrec de Jaume Gramona, president de l’Institut del Cava i de Caves Gramona, i de Fina Birulés, que imparteix filosofia contemporània i filosofia de la història a la Universitat de Barcelona.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.