directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 18:17 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 20 de març de 2018 11:22 h

La Fiscalia sol·licita llibertat sota fiança de 100.000 euros per a Joaquim Forn

El canvi de criteri és una ordre directa del fiscal general de l'Estat

ACN Madrid.-La Fiscalia ha sol·licitat llibertat sota fiança de 100.000 euros per a Joaquim Forn. El ministeri públic canvia de criteri i, per primer cop, rebaixa la mesura cautelar de la presó preventiva. Fonts present a la sala, han explicat que el fiscal no ha intervingut i que simplement, al final, ha dit que sol·licitava la fiança "per imperatiu legal i seguint instruccions del fiscal general de l'Estat". A la sala no hi ha estat present el conseller destituït, que a darrera hora ha decidit no assistir a la vista i no l'han traslladat des dels calabossos de l'Audiència Nacional. En les properes hores, els tres magistrats hauran de prendre una decisió. Fins ara, tots els intents de la defensa de Forn s'havien fet davant el jutge instructor, Pablo Llarena, que s'havia negat a deixar-lo en llibertat. Ara, la decisió està en mans de la sala i el ponent de la interlocutòria serà Miguel Colmenero. El més probable és que la decisió de la sala no es conegui aquest dimarts. Per la seva banda, l'acusació popular de VOX manté que existeix risc de reiteració delictiva i que ha de seguir entre reixes.

La vista ha durat 40 minuts i bona part s'ha centrat en la intervenció del lletrat de la defensa (que ha parlat una mitja hora). Al final de la vista, i de manera lacònica, el fiscal ha sol·licitat llibertat de 100.000 euros sota fiança per a Forn i ha reconegut que ho fa seguint les ordres del fiscal general de l'Estat, Julián Sánchez Melgar. És la primera vegada que el ministeri públic rebaixa la petició de presó preventiva. Està per veure, doncs, si els magistrats de la sala d'apel·lacions atendran al canvi de criteri de la fiscalia o mantindran el conseller destituït a la presó (hi està des del 2 de novembre).



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.