directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 29 d'octubre de 2026 04:00 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 20 de març de 2018 16:27 h

Catalá diu que el Fiscal General de l’Estat ha actuat de manera autònoma respecte a Forn

El ministre de Justícia creu que Julián Sánchez Melgar “segur que té els seus fonaments” per no demanar que s’allargui la presó

ACN Madrid.-El ministre de Justícia, Rafael Català, ha desvinculat aquest dimarts el seu executiu de la decisió del Fiscalia General de l’Estat d’imposar a la fiscalia del Tribunal Suprem la petició de llibertat amb fiança de 100.000 euros per al conseller destituït Joaquim Forn, que està a la presó des de fa 137 dies. Preguntat als passadissos del Senat per aquesta qüestió, Catalá ha afirmat que aquesta és una decisió que ha adoptat la Fiscalia General de l’Estat “en exercici de la seva autonomia” i que, per tant, “segur que té els seus fonaments”. Ha evitat les preguntes sobre si aquesta decisió s’ha adoptat per motius humanitaris un cop s'ha fet públic que Forn va donar positiu al test de tuberculosi, malgrat que no té la malaltia. “La Fiscalia els ho podrà eplicar millor, segurament”, ha sentenciat.

El ministre de l’Interior, Juan Ignacio Zoido, també s’ha desvinculat de les raons per les que la Fiscalia no ha tornat a demanar presó per a Forn. Segons el ministre, en aquest temps en què Forn a estat a presó ningú ha demanat a institucions penitenciàries cap informe mèdic sobre el conseller. En aquest sentit, ha recordat que quan va entrar a la presó se li va fer el test de la tuberculosis, que va detectar que havia tingut contacte en algun moment de la seva vida amb la malaltia, tot i que “en cap cas significa que la pateixi”.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.