directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 29 d'octubre de 2026 02:54 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 20 de març de 2018 20:06 h

La FaPaC anima les famílies a matricular a l'escola pública i en reivindica valors com la igualtat d'oportunitats

La federació d'associacions de mares i pares d'alumnes considera que la Generalitat aposta per l'educació concertada

ACN Barcelona.-La federació d'associacions de mares i pares d'alumnes de Catalunya (FaPaC) ha llançat la campanya 'Matricula a la pública' per animar les famílies a portar els infants a aquestes escoles. Amb un vídeo que s'ha presentat en un acte aquest dimarts a la plaça de Sant Jaume, a Barcelona, la FaPaC reivindica l'escola pública com la garant de valors com la "igualtat d'oportunitats", la "convivència" i la "diversitat". La presidenta de la FaPaC, Belén Tascón, ha lamentat que aquesta campanya no l'impulsi la Generalitat, que és la titular de les escoles públiques i ha afirmat que la seva "aposta" ha estat, en canvi, "per la concertada". "Durant el temps de retallades, la inversió educativa ha baixat i en canvi la partida pressupostària de la concertada ha augmentat. Per això volem posar en valor la pública", ha assenyalat Tascón.

Tascón ha ressaltat que l'escola pública és la "garant de la igualtat d'oportunitats" i la "cohesió social" i ha subratllat valors com la "proximitat" i potencials com la "creació de xarxa i comunitat" com els eixos que centren la campanya que la FaPaC ha llançat aquest dimarts a la tarda amb l'objectiu de "posar en valor la pública com la primera opció". La presidenta de la FaPaC ha assenyalat que, tot i que en els "últims exercicis les famílies escullen majoritàriament l'escola pública", l'"aposta" de la Generalitat és "per la concertada". També ha rebutjat "construir el dret a l'educació amb segregacions per raons socioeconòmiques, de sexe o religió". En les intervencions a l'acte, Tascón i Xènia Amorós, també de la FaPaC, han criticat "la manca d'implicació" de la Generalitat en l'educació pública i han reclamat una escola de "qualitat", "gratuïta", "feminista", "coeducativa" i "inclusiva" per a qui la "diferència" sigui "un valor positiu i no una lacra". La FaPaC també ha retret a l'Ajuntament de Barcelona que a l'hora d'organitzar l'acte a la plaça de Sant Jaume no tot hagin estat "flors i violes". A més de les famílies que han participat a l'acte, hi han assistit representants polítics de diverses formacions, com la diputada de Catalunya en Comú-Podem Jèssica Albiach; el diputat de la CUP Carles Riera i la regidora d'aquest partit al consistori barceloní Eulàlia Reguant i la diputada d'ERC i expresidenta del Parlament, Carme Forcadell. L'acte ha comptat amb altres intervencions, com la de l'exportaveu del sindicat USTEC-STEs, Rosa Cañadell, i amb actuacions musicals.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.