directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 29 d'octubre de 2026 01:52 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 21 de març de 2018 16:46 h

Les oficines Antifrau de Catalunya i País Valencià signen un acord de foment del treball conjunt

Les agències col·laboraran en casos on estiguin implicades les competències les dues i quan un dels ens estigui sotmès a l'àmbit competencial de l'altre

ACN València .-El director d’Antifrau de Catalunya, Miguel Ángel Gimeno, ha signat aquest dimecres un conveni amb el seu homòleg de l’Agència valenciana, Joan Antoni Llinares, amb l’objectiu d’establir un marc estable de comunicació i colꞏlaboració entre l’Oficina Antifrau de Catalunya i l’Agència valenciana de Prevenció i Lluita contra el Frau i la Corrupció que permeti assolir els objectius d’interès comú. Segons que han informat les dues institucions, amb l'acord s'estableixen les bases per col·laborar dins del marc normatiu d’aplicació, en aquells casos en què puguin estar implicades les competències de les dues, i també quan sigui sotmès a un dels ens un cas que pugui correspondre a l’àmbit competencial de l’altre.

L’acord també permetrà avaluar conjuntament, des de les respectives experiències, l’eficàcia dels instruments jurídics i les mesures existents en matèria de prevenció i lluita contra el frau i la corrupció. Les agències antifrau catalana i valenciana posaran en comú coneixements i experiències pràctiques en matèria de prevenció de la corrupció, foment de la integritat institucional i transparència, i compartiran metodologies de treball. D’altra banda, el conveni preveu col·laborar en dur a terme estudis en matèria de prevenció de la corrupció, foment de la integritat institucional i transparència i sobre anàlisi de riscos. L’acord contempla, també, l’assistència recíproca en la capacitació del personal respectiu i específicament mitjançant estades d’intercanvi. El director d’Antifrau, Miguel Ángel Gimeno, ha manifestat que l’acord és d’una gran importància per establir una col·laboració institucional fructífera i perdurable en el temps. Gimeno ha asseverat que “Antifrau de Catalunya se sent tremendament satisfeta de que existeixin institucions germanes a la nostra i amb les quals puguem lluitar contra aquest fenomen maligne que és la corrupció. Fins fa només uns mesos, en el territori estatal no existia cap institució similar a la nostra amb la qual treballar conjuntament en l’estratègia per combatre aquest fenomen”. D’altra banda, el director de l’Agència valenciana de Prevenció i Lluita contra el Frau i la Corrupció, Joan Antoni Llinares, ha dit que “la col·laboració entre òrgans de prevenció i lluita contra el frau i la corrupció multiplicarà l'eficiència i efectivitat dels seus experts”. A més a més, ha afegit: “hem constatat que les trames corruptes s'estenen pels diversos territoris fent necessari aquesta col·laboració, ja sigui quant a l'intercanvi d'informació com en la confecció i valoració conjunta dels programes preventius”.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.