directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 28 d'octubre de 2026 22:18 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 22 de març de 2018 17:45 h

Renfe va generar beneficis nets l'any 2017 per primer cop a la història amb prop de 70 milions d'euros

En l'exercici anterior la companyia ferroviària havia perdut prop de 36 milions

ACN Madrid.-Renfe ha aconseguit el 2017, per primer cop a la història, benefici net sense extraordinaris, segons indica la mateixa companyia. L'empresa afirma que a partir de l'informe de gestió i el compte de resultats de l'últim exercici, es va assolir un benefici de prop de 70 milions d'euros. Els dos documents es van presentar ahir al Consell d'Administració de la gestora ferroviària. La xifra de beneficis contrasta, a més, amb les pèrdues del 2016, que van ser de 35,86 milions. La raó dels números positius es troba en l'augment d'ingressos per augment de viatgers i de transport de mercaderies, segons Renfe. En concret, el 2017 es van transportar més de 16,5 milions de persones més que l'any anterior, i 1,3 milions de tones de mercaderies més. Els ingressos totals van ser, en l'últim exercici, de 3.578,88 milions d'euros.

Pel que fa a les despeses, el major increment es va produir en els cànons i serveis d'Adif, que es van situar en 988,28 milions d'euros. La xifra global de les despeses d'explotació de Renfe va ser de 3.098,41 milions.Cal puntualitzar que l'any 2015 Renfe ja va presentar beneficis, gràcies a uns ingressos extraordinaris de 96,1 milions d'euros com a conseqüència d'un acord d'ús de sòl amb Adif. En aquell moment el balanç va donar un resultat de 42,39 milions. L'any 2017, però, ha estat el primer en què Renfe ha aconseguit beneficis sense cap mena d'ingrés extraordinari.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.