directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 28 d'octubre de 2026 22:18 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 22 de març de 2018 18:41 h

Turull ofereix diàleg a l'Estat i evita fer referència a la República

El candidat a la presidència envia un missatge de "tranquil·litat, confiança i seguretat" a la ciutadania, i demana als diputats que siguin "dignes" de la victòria "a les urnes"

ACN Barcelona.-El candidat a la presidència de la Generalitat, Jordi Turull, ha ofert diàleg al Rei i al govern espanyol durant el seu discurs inicial d'investidura, en la sessió plenària d'aquest dijous a la tarda. El conseller destituït amb el 155, però, ha evitat fer cap referència a la República. Sí que ha enviat un missatge de "tranquil·litat, confiança i seguretat" a la ciutadania: "Ens hem preparat per aquest moment" i "amb les victòries venen els reptes, i el nostre és enorme", ha asseverat. Així mateix, ha demanat als diputats que siguin "dignes" de la victòria "a les urnes", sense concretar si es referia a l'1-O o a les eleccions del 21-D.

El candidat de JxCat ha recordat Muriel Casals per constatar que "en un dia com avui" la rialla és la "més eficaç" de les respostes als "atacs, provocacions i menyspreus rebuts". Turull ha demanat, així, somriure davant les adversitats perquè Catalunya té un futur "clar" al davant i perquè la llibertat no és "res més" que una oportunitat per a ser "millors". El candidat a la presidència també ha asseverat que en els darrers mesos s'han posat a prova els drets humans "més elementals". Tot i això, Turull ha insistit en oferir diàleg a l'Estat: "No quedarà per nosaltres que hi hagi mà estesa si hi ha la més mínima esperança de rebre'n del cap de l'Estat o el govern espanyol". El candidat ha conclòs aquesta primera intervenció demanant la confiança dels diputats: "Avui ens podem desfer d'entrada de les grapes del 155 i obrir un futur net, clar i brillant".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.