directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 28 d'octubre de 2026 20:07 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 23 de març de 2018 15:07 h

Pere Aragonès assumeix la presidència adjunta d’ERC

La marxa de Rovira obliga algunes funcions al partit a reestructurar-se i a replantejar el grup parlamentari

ACN Barcelona.-El fins ara secretari de Política Econòmica d’ERC i secretari d’Economia del Govern, Pere Aragonès, va assumir dijous a la nit el pes polític de la formació a Catalunya. Amb el president del partit, Oriol Junqueras, a la presó i la secretària general, Marta Rovira, fora de l’Estat, la formació ha hagut de reestructurar-se per poder compatibilitzar la direcció del partit que pot exercir Rovira des de l’estranger i la que algú hauria d’executar i controlar des de Barcelona. Així, Aragonès és ara adjunt a la Presidència d’Esquerra, càrrec que l’exsecretària de la Mesa del Parlament Anna Simó havia manifestat que volia abandonar des que va deixar la institució. Amb aquest canvi, Rovira i Aragonès faran tàndem per dirigir el partit, en comunicació –limitada, òbviament- amb Junqueras des de la presó.

Tal i com va avançar dijous l’ACN, el Consell Nacional va donar el vist i plau a diferents canvis en les estructures internes per les eventualitats que poguessin venir derivades del que pogués passar aquest divendres, i una d’aquestes modificacions és l’ascens d’Aragonès. El nou adjunt a la Presidència, de fet, ja té el eu primer acte com a cara visible del partit aquest divendres al vespre, quan a les 19:00 hores llegirà una declaració en nom d’ERC, sense admetre preguntes dels periodistes que assisteixin. L’altra incògnita ara és com quedarà el grup parlamentari d’ERC després de la renúncia de Marta Rovira a l’acta de diputada. La republicana ostentava la presidència del grup i ara s’haurà de reestructurar. Fonts d’Esquerra asseguren que la distribució encara no està del tot tancada però tot apunta que Sergi Sabrià –actual portaveu- podria assumir la presidència del grup i Gerard Gómez del Moral quedar-se les funcions del portaveu.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.