directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 28 d'octubre de 2026 19:10 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 23 de març de 2018 16:53 h

L'ONU insta Espanya a prendre "les mesures necessàries" per garantir els "drets polítics" de Jordi Sànchez

El comitè de Drets Humans accepta a tràmit una queixa del diputat de JxCat i demana "mesures cautelars"

ACN Ginebra.-El comitè de Drets Humans de les Nacions Unides insta l'Estat espanyol a prendre "les mesures necessàries per garantir" que Jordi Sànchez "pot exercir els seus drets polítics" d'acord amb l'article 25 del Conveni de Drets Humans. El comitè amb seu a Ginebra, Suïssa, ha acceptat a tràmit aquest divendres una petició dels advocats de Sànchez per protegir els drets civils i polítics de l'expresident de l'ANC i diputat de JxCat. En el document en què accepta la petició, el comitè també anuncia que, d'acord amb l'article 92 de les seves normes de funcionament, demana "mesures cautelars" a Espanya, un mecanisme previst per l'ONU per evitar "danys irreparables" a les persones que li denuncien abusos dels seus drets.

Així, Espanya "ha estat requerida a prendre totes les mesures necessàries per garantir que el senyor Jordi Sànchez i Picanyol pot exercir els seus drets polítics". Amb tot, la petició "no implica cap decisió" final sobre la qüestió per part del comitè, si no que es pren de manera preventiva. A més, el comitè de Drets Humans de l'ONU ha escrit al govern espanyol i li ha demanat que enviï "qualsevol informació o observacions" sobre el cas de Sànchez en un període màxim de sis mesos. Després, el comitè de Drets Humans de l'ONU analitzarà el cas i prendrà una decisió, que es considerarà una "interpretació d'autoritat" sobre el cas, d'acord amb els tractats internacionals. En qualsevol cas, però, la seva opinió no és legalment vinculant i no obligaria Espanya a canviar la situació de Sànchez. Si l'ONU considera que els drets polítics del diputat de JxCat han estat violats, demanarà a l'Estat espanyol que rectifiqui i li pot fer un seguiment. La decisió del comitè arriba la mateixa setmana que la seu de l'ONU a Ginebra ha acollit diverses conferències i actes sobre la situació a Catalunya, amb la presència de Carles Puigdemont, Anna Gabriel o Meritxell Serret.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.