directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 28 d'octubre de 2026 19:12 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 23 de març de 2018 18:40 h

Uns 900.000 vehicles sortiran de l'àrea metropolitana entre les dues fases de l'operació sortida de Setmana Santa

Alguns eixos de la xarxa viària principal com l'AP-7, l'A-2, la C-16 i la N-340 podran registrar retencions en hores punta durant els desplaçaments

ACN Barcelona.-Uns 900.000 vehicles sortiran de l'àrea metropolitana de Barcelona entre les dues fases de l'operació sortida de Setmana Santa, que comença aquest divendres a la tarda i s'allargarà fins el dilluns de Pasqua, 2 d'abril. Segons el Servei Català de Trànsit, prop de mig milió de vehicles sortiran fins aquest dissabte al migdia, mentre que entre el migdia de Dijous Sant i el migdia de Divendres Sant es mobilitzaran uns 400.000 vehicles més, unes xifres molt similars a les de l'any passat. L'operació retorn serà entre el migdia del Diumenge de Pasqua i la mitjanit del Dilluns de Pasqua, quan es preveu que retornin uns 625.000 vehicles a l'àrea de Barcelona.

El Servei Català de Trànsit subratlla que la Setmana Santa es tracta d'un dels períodes festius que registra més complicacions viàries de tot l'any i també remarca que és una operació especial de transició entre la mobilitat d'hivern i la d'estiu i el primer període de vacances de l'any d'escoles i universitats. Així mateix, la sortida i el retorn d'aquest període festiu estaran condicionats per les previsions meteorològiques.Les darreres nevades mantindran les estacions d'esquí obertes, de manera que les destinacions de muntanya registraran una gran afluència. També es preveu que hi hagi un nombre elevat de desplaçaments cap a destinacions de segones residències i zones de platja, com la Costa Daurada i la Costa Brava, i per tant els eixos viaris costaners poden registrar problemes de trànsit.En general, els eixos de la xarxa viària principal com l'AP-7, l'A-2, la C-16 i la N-340 podran registrar retencions en hores punta durant els desplaçaments.Segons ha indicat el Servei català de Trànsit, un total de 1.765 agents dels Mossos d'Esquadra treballaran per garantir la seguretat a les carreteres durant la segona fase de Setmana Santa. La policia preveu dur a terme 1.529 controls preventius a tota la xarxa viària del país.El RACC alerta de la sinistralitatDe la seva banda, el Reial Automòbil Club de Catalunya ha aprofitat el marc de l'operació sortida de Setmana Santa per recordar que en el que va d'any han mort 20 persones a les carreteres catalanes. L'entitat considera la xifra "alarmant" i afegeix que segons les dades de la DGT d'accidents de trànsit en vies interurbanes han mort 44 persones, 20 més que l'any passat, un 83% més que el 2017 en les mateixes dates. El club automobilístic afegeix que si l'any 2018 acabés amb aquesta taxa de variació la xifra de víctimes s'elevaria a 309, 140 més que l'any passat i en nivells de fa deu anys.Davant d'aquesta situació, el RACC demana mesures concretes, com ara el disseny d'un nou accés gradual al permís de conduir a partir dels 17 anys, en la línia de països com Alemanya o Suïssa. L'entitat ha presentat vint mesures més per aconseguir l'objectiu de la Unió Europea de reduir l'any 2020 un 50% el nombre de morts en accidents de trànsit respecte al 2010.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.