directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 28 d'octubre de 2026 19:10 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 23 de març de 2018 20:40 h

El PSC creu que la marxa d'alguns processats "pot explicar" la decisió de Llarena però la veu "desproporcionada"

Els socialistes demanen a Torrent que desconvoqui la segona volta del debat d'investidura prevista per demà

ACN Barcelona.-El PSC ha reiterat que la mesura cautelar de presó preventiva és "desproporcionada" però ha afegit que "el fet que algunes persones encausades hagin defugit l'acció de la justícia pot explicar la decisió judicial". Els socialistes han valorat així la decisió del jutge instructor del Tribunal Suprem (TS) Pablo Llarena de decretar presó preventiva per a Jordi Turull, Josep Rull, Raül Romeva, Carme Forcadell i Dolors Bassa. Tot i la seva crítica, el PSC ha expressat que en un estat de dret "amb separació de poders" com l'estatal "cal acatar les decisions judicials que poden ser criticades" i ha manifestat la seva "rotunda oposició a qualsevol vulneració de la legalitat vigent". D'altra banda, el president del grup parlamentari PSC-Units, Miquel Iceta, ha demanat per carta al president del Parlament, Roger Torrent, que desconvoqui el debat i votació en segona volta d'investidura previst per aquest dissabte i comenci dilluns una ronda de consultes amb els grups parlamentaris per "intentar acordar el camí a seguir a partir d'ara".

En la missiva Iceta demana que la desconvocatòria es faci tenint en compte la "impossibilitat de desenvolupar amb normalitat el debat d'investidura" per la "forçosa absència" del diputat que es postulava a la investidura. Precisament sobre el candidat a la investidura, el PSC ha recordat que des de l'inici de la present legislatura ha afirmat la conveniència de no atorgar responsabilitats de govern a persones afectades per processos judicials en curs i s'ha oposat a qualsevol investidura "que no comptés amb la presència del candidat". A més, ha apuntat que cal tenir en comte la interlocutòria del Tribunal Constitucional (TC) sobre la candidatura de Carles Puigdemont. Els socialistes han insistit que el problema de fons és polític i "només trobarà solució en el marc de la política" i amb un procés de diàleg, negociació i pacte. Un procés que ha defensat que cal primer que es produeixi entre les forces polítiques catalanes. "Una societat dividida per meitats en dos blocs enfrontats serà incapaç de trobar l’acord transversal necessari que serveixi de desllorigador d’un procés de reconciliació i reformes que ha d’estar presidit pel respecte a la legalitat vigent i als mecanismes i majories previstos per canviar-la", ha declarat el partit en un comunicat.Per últim, el PSC ha fet una crida a "la calma i la serenor ciutadanes" en un moment "especialment difícil" per a les institucions d'autogovern. Una calma i una serenor que han de permetre "un esforç de consens al quan han de sentir-se cridades totes les forces polítiques democràtiques".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.