directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 28 d'octubre de 2026 18:11 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 23 de març de 2018 23:44 h

Àgora Judicial torna a posar en dubte el delicte de rebel·lió que s'imputa als processats independentistes

L'entitat recorda que la presó provisional és una mesura "excepcional" que s'ha d'adoptar de manera "restrictiva"

ACN Barcelona.-L'associació de jutges Àgora Judicial ha tornat a posar en dubte el delicte de rebel·lió, "especialment la violència", que s'atribueix als processats independentistes, després que el jutge Pablo Llarena hagi decretat presó provisional per a Jordi Turull, Josep Rull, Raül Romeva, Carme Forcadell i Dolors Bassa. L'entitat subratlla que la "judicialització d'un problema polític" és "inapropiada" i "en cap cas el resoldrà". Però un cop judicialitzat, l'entitat alerta que s'ha detractar "segons criteris jurídics i no polítics i segons el principi de legalitat i no el d'oportunitat".

Àgora Judicial també subratlla que la presó preventiva és una mesura "excepcional" que s'ha d'adoptar "de manera restrictiva". Recorda que ha de concórrer alguna de les tres finalitats previstes, risc de fuga, de reiteració delictiva o de destrucció de proves, i que aquestes no poden consistir en "valoracions de la conducta futura" del processat "basades en consideracions ideològiques".I en aquest sentit l'associació afegeix: " Si durant la instrucció s'ha acordat una presó preventiva eludible amb fiança i el processat ha complert totes les condicions imposades per la instància judicial i ha comparegut sempre que ha estat citat, no sembla justificat canviar la situació personal a presó incondicional, especialment si no s'ha produït amb posterioritat un canvi rellevant de les circumstàncies".Finalment alerta que si "a més, aquestes mesures restringeixen el dret de participació política dels afectats i, en última instància, dels ciutadans que els van votar, la seva desproporció esdevé encara més notòria".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.