directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 28 d'octubre de 2026 15:18 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Osona doble fletxa Dilluns, 26 de març de 2018 11:51 h

El centre comercial de Vic rep a diari dues vegades la seva població

Un estudi de la Fundació Comerç Ciutadà comptabilitza 850 negocis a la capital osonenca, gairebé el 13% dels quals són tancats

ACN Vic.-El centre comercial de Vic rep de mitjana 88.370 vianants, quasi el doble de la seva població. Així ho constata un estudi socioeconòmic realitzat per l'Observatori dels centres urbans de la Fundació Comerç Ciutadà. Entre octubre i novembre, durant 17 dies es van instal·lar 14 comptadors de persones en les principals arteries comercials que van posar de manifest que els majors fluxos coincideixen amb els dies d'obertura comercial i que en festiu el nombre de vianants cau un 55%. El carrer Jacint Verdaguer és el més transitat de tots amb 15.482 visitants diaris, seguit de la Rambla Hospital, amb 10.267. L'estudi també xifra en 850 els locals comercials de Vic, dels quals el 12,82% són tancats.

L'informe constata que en els dies feiners la major afluència de vianants es produeix entre les 17:00 hores i les 21:00 hores, coincidint amb l'horari comercial de tarda. Els festius, en canvi, es concentra al matí de les 9:00 hores a 13:00 hores. A més, també explica que, al migdia, amb el tancament dels comerços, el pas de gent cau; i que la celebració del mercat municipal, a la plaça Major, dos dies a la setmana, esdevé un fenomen important d'atracció de fluxos.El carrer més transitat Malgrat no ser un dels vials amb més densitat comercial –hi ha sis negocis per cada mil habitants-, el carrer Jacint Verdaguer és el més transitat. Segons les conclusions de l'estudi, aquest fet es deu al fet que es tracta d'un eix que connecta amb l'estació de Renfe, al comerç i que es tracta d'un vial d'accés al centre.Diversificació comercialDels 850 negocis censats, el 20% són d'hostaleria i restauració, seguit molt de prop pels equipaments de persones i l'alimentació, que suposen el 18 %. Després hi ha un segon grup de sectors formats pels sectors d'alimentació, d'altres comerços i serveis, així com els locals buits o tancats, -13% cadascun d'aquests- i els locals de lleure, oci i cultura que representen el 10% del conjunt total.Set ciutats mésL'estudi va comptar amb la col·laboració de l'entitat Vic Comerç i es va realitzar entre el 27 d'octubre i el 12 de novembre. A banda de la capital osonenca i en el marc de l'Observatori dels centres urbans, es va analitzar els mateixos barems a Olot, Figueres, Granollers, Mataró, Sabadell, Terrassa i Tarragona.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.