directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 11:45 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 30 de març de 2018 15:00 h

El govern alemany es mantindrà al marge d'una possible extradició de Puigdemont, segons 'Der Spiegel'

El fiscal general de Schleswig-Holstein ha de decidir la setmana vinent si demana l'execució de l'euroordre

ACN Barcelona.-El govern d'Alemanya es mantindrà al marge d'una possible extradició de Carles Puigdemont a Espanya, segons publica aquest divendres 'Der Spiegel'. El fiscal general de Schleswig-Holstein ha de decidir després de les vacances de Setmana Santa si accepta o no tramitar l'euroordre emesa pel Tribunal Suprem, i per quins càrrecs. Si l'accepta, s'obrirà un procés judicial que es pot allargar fins a dos mesos, tres si s'argumenten circumstàncies excepcionals. L'executiu de Merkel no hi pensa intervenir per evitar un conflicte "jurídico-polític" i per no interferir en les decisions sobre extradicions, que són competència de les administracions dels estats federats, segons el setmanari alemany. L'euroordre de Pablo Llarena reclama el president destituït per rebel·lió, malversació de fons públics i, també, corrupció, tot i que no està processat per aquest darrere delicte.

En una conversa telefònica el mateix divendres de la detenció de Puigdemont, els responsables de Justícia, Exteriors i Interior del govern Berlín va acordar que no hi hauria cap ingerència política en el cas. L'advocat alemany de Puigdemont va demanar aquesta setmana al govern de Merkel que deixi clar si extradeix o no per motius polítics.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.