directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 09:18 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 4 d'abril de 2018 17:54 h

SCC acusa els CDR de voler "imposar una visió única" de Catalunya i fer-ho "per la força"

Rosiñol afirma que Sánchez els "donarà un cop de mà" per reunir-se amb els líders estatals d'UGT i CCOO

ACN Madrid.-El president de Societat Civil Catalana (SCC), José Rosiñol, ha criticat que els Comitè de Defensa de al República (CDR) vulguin imposar una "visió única" sobre Catalunya i que es faci "per la força". Així ho ha explicat després de la reunió mantinguda aquest dimecres amb el secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, a la seu del partit a Madrid, a qui ha traslladat la seva visió sobre la situació a Catalunya. Per a Rosiñol, és "profundament greu que hi hagi una minoria que intenti imposar la seva visió per la força" i ha destacat que la majoria està "en contra de la ruptura". Per això, ha exigit "accions polítiques que garanteixin els drets i llibertats de tots els catalans". D'altra banda, ha assegurat que Sánchez s'ha compromès a intercedir per tal que l'entitat es pugui reunir amb els líders estatals de CCOO i UGT, dels que ha criticat que participin de manifestacions al costat d'entitats com Òmnium i l'ANC.

Rosiñol ha destacat que al creació de marcs de convivència i concòrdia "es més necessària que mai per evitar la ruptura" i ha afegit que cal tenir en compte "com els CDR volen imposar una visió única de Catalunya" i que tant TV3 com Catalujnya Ràdios "es dediquen a blanquejar i justificar les seves accions violentes". A més, ha vinculat els CDR amb la CUP i Arran. Per al president de SCC, aquesta tasca correspon als partits polítics "constitucionalistes" i no ha volgut entrar a valorar quines haurien de ser les mesures. Per últim, Rosiñol ha lamentat que UGT i CCO "s'aliïn amb entitats secessionistes com Òmnium o l'ANC" i ha considerat que "no haurien de participar de forma activa en actes on l'objectiu sigui la separació de Catalunya de la resta d'Espanya i la generació d'odi entre els catalans". En aquest sentit, ha confirmat que Sánchez "donarà un cop de mà" a l'entitat per tal que aquesta es pugui reunir amb els líders dels dos sindicats a escala estatal.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.