directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 04:15 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 5 d'abril de 2018 09:42 h

Blackstone inverteix 315 milions d'euros per adquirir el 16,56% de la socimi Hispania i anuncia una opa sobre el 100%

El fons inversor nord-americà condiciona l'operació a l'acceptació com a mínim del 50% més una acció del capital de la societat participada per George Soros

ACN Madrid.-La Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) ha decidit aixecar aquest dijous la suspensió de cotització de la socimi Hispania Actius Immobiliaris aprovada aquest dimecres, després que el fons d'inversió nord-americà Blackstone hagi publicat un fet rellevant on anuncia un acord incondicional per adquirir el 16,56% de les accions d'Hispania a un preu de 315,376 milions d'euros (17,45 euros per acció). L'operació va acompanyada de l'anunci d'una oferta pública voluntària d'adquisició sobre la totalitat de les accions d'Hispania, una operació que excloent el 16,56% de les accions adquirides, podria suposar un cost de l'entorn de 1.600 milions d'euros. Com és habitual en aquestes opes, el fons Blackstone condiciona l'operació a adquirir com a mínim el la meitat més una acció del capital d'Hispania, una socimi participada pel multimilionari George Soros.

L'operació s'ha articulat a través d'Alzette Investment (Bidco), societat participada íntegrament per entitats assessorades per filials del fons Blackstone. Un cop anunciat l'acord de compra de 18,073 milions d'accions de la socimi Hispania, equivalent al 16,56% del capital, a un preu de 17,45 euros per acció, la mateixa societat compradora ha publicat segons després un nou fet rellevant on comunica que el consell d'administració d'Alzette, reunit aquest dimecres, ''ha acordat la formulació d'una oferta pública voluntària d'adquisició sobre la totalitat de les accions d'Hispania, excloent les accions que ja són titularitat de Bidco'', el 16,56% del capital. La contraprestació per acceptar l'opa és de 17,45 euros per acció, tot en efectiu, i tenint en compte que qualsevol decisió de distribuir dividends, reserves, primes o qualsevol altre forma equivalent de repartiment dinerari als accionistes decidida amb anterioritat a la liquidació de l'OPA serà descomptat del preu d'adquisició. Blackstone condiciona l'operació a què l'opa sigui acceptada per un nombre d'accions que sigui superior a la meitat del capital més una acció i de la corresponent autorització de la Comissió Nacional del Mercat de Valors i de la resta d'autoritats reguladores. El fons d'inversió nord-americà comunica que en el transcurs d'aquest dijous publicarà un nou fet rellevant on donarà més detalls de l'opa. La socimi Hispania presidida per Rafael Miranda és el primer grup hoteler de l'estat espanyol amb 46 hotels i unes 13.100 habitacions a més d'una participació del 24% en el grup Barceló. A més de tenir presència en el sector turístic, Hispania és propietari de 20 edificis d'oficines a Madrid, 5 a Barcelona i un a Màlaga amb un total de 187.000 metres quadrats. El 2017, Hispania va ingressar 156,6 milions d'euros amb un benefici de 222,8 milions d'euros i un Ebitda de 102,6 milions d'euros. El 83% dels ingressos de la socimi procedeixen de la divisió hotelera, el 15% de les oficines i el 2% dels immobles residencials. El multimilionari George Soros és el principal accionista de la socimi Hispania amb el 16,7% de les accions.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.