directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 28 d'octubre de 2026 00:02 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 6 d'abril de 2018 00:55 h

El gironí que dorm a l’aparcament de la presó de Neumünster, “pletòric” després de la decisió judicial sobre Puigdemont

Eduard Alonso espera fer “una abraçada” al president destituït quan sigui alliberat

ACN Neumünster.-El gironí que fa set nits que dorm a una furgoneta a l’aparcament de la presó de Neumünster, Eduard Alonso, s’ha mostrat “pletòric” en declaracions a l’ACN després de la decisió judicial d’alliberar Carles Puigdemont mentre els jutges deliberen sobre la seva extradició. Alonso ha destapat una ampolla de cava davant la presó just després de saber la determinació del tribunal superior de Schleswig-Holstein. Quan va arribar a Neumünster fa una setmana, va afirmar que no marxaria del centre penitenciari fins que Puigdemont no en sortís. Aquest dijous al vespre ha dit que tornarà a casa amb la seva furgoneta però que abans, no es vol perdre qualsevol “celebració” que s’organitzi en els propers dies al municipi alemany.

Alonso ha explicat que espera poder “fer una abraçada” a Puigdemont aquest divendres, quan està previst que sigui alliberat, però en cas contrari, afegeix que ja li farà “a Girona”. Unes hores després que el tribunal superior de Schleswig-Holstein fes pública la seva decisió, Alonso ha fet arribar un missatge a l’agent de policia que es trobava vigilant la porta d’entrada de la presó. “Li voldria agrair que m’hagi deixat viure a la meva furgoneta aquí durant aquests dies, estic molt agraït”, deia al missatge, en alemany. Segons Alonso, “era d’esperar” que la resolució judicial fos “a favor” del president destituït. “El més important era que un jutge independent sense cap tipus de condicionament polític pogués fer una decisió en aquest sentit”, ha afegit.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.