directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 27 d'octubre de 2026 21:57 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 6 d'abril de 2018 21:52 h

Torrent acabarà demà la ronda de consultes prèvia a proposar candidat a la investidura

Els diferents partits donen per fet que serà novament el número dos de JxC, Jordi Sànchez

ACN Barcelona.-El president del Parlament de Catalunya, Roger Torrent, acabarà demà la quarta ronda de consultes per proposar un candidat a ser investit president de la Generalitat que ha començat aquesta tarda. Fins ara ha parlat amb Ciutadans, PSC, En Comú Podem i PP, mentre que demà ho farà amb Junts per Catalunya (JxC), ERC i CUP. Un cop acabada la ronda anunciarà el nom del candidat, que tots els patits donen per fet que tornarà a ser el número dos de Junts per Catalunya, Jordi Sànchez, actualment empresonat de manera preventiva a Soto del Real per ordre del Tribunal Suprem.

Inés Arrimadas ha lamentat que Torrent "segueix pensant en allargar més el procés que en governar per a 7,5 milions de catalans" i ha recordat que Sànchez "ja es va descartar per tenir greus delictes imputats". La cap de Ciutadans ha reclamat una candidatura "viable" i un govern "dins la legalitat".De la seva banda, el primer secretari del PSC, Miquel Iceta, ha reiterat a Torrent que la seva formació votarà en contra de la candidatura de Sànchez. El líder del PSC ha justificat la posició dels socialistes dient que són contraris "a investir persones que no puguin exercir en plenitud les tasques encomanades".El portaveu d'En Comú Podem, Xavier Domènech, ha traslladat al president del Parlament la necessitat que hi hagi una "investidura efectiva" per recuperar l'autogovern i defensar tots els drets polítics, inclòs el del mateix Sànchez. Domènech ha afegit que, en tot cas, l'expresident de l'Assemblea Nacional de Catalunya (ANC) i número dos de la llista de JxC no és el candidat de la seva formació.Finalment, el president del PPC, Xavier García Albiol, ha alertat Torrent que "amb qui ha de parlar per proposar Sànchez com a candidat és "amb el jutge Llarena", i ha recordat que el març passat el magistrat va impedir que el número dos de JxC assistís al ple convocat per a la seva investidura. El popular ha criticat la "persistència en el bloqueig" provocada per Torrent proposant candidats "que no es poden investir".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.