directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 26 d'octubre de 2026 14:42 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Alt Urgell doble fletxa Dilluns, 9 d'abril de 2018 16:09 h

AESA diu a la Generalitat que no preveu autoritzar l'aproximació amb GPS a l'aeroport de La Seu fins al 2019

La comunicació s'ha produït en el marc de les consultes que de forma regular se li plantegen des del departament de Territori i Sostenibilitat

ACN Montferrer i Castellbò.-L'Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA) no té previst autoritzar la posada en marxa del sistema d'aproximació instrumental amb GPS a l'Aeroport d'Andorra - La Seu d'Urgell fins a finals d'aquest any o principis de 2019, segons ha informat el Departament de Territori i Sostenibilitat; a qui l'organisme de l'estat espanyol li ha comunicat en el marc de les consultes que, regularment, se li fan arribar des de la Generalitat. D'aquesta manera, s'aconseguiria que la infraestructura pirinenca també estigués operativa els dies en què la nuvolositat impedeix dur a terme maniobres d'aterratge o enlairament de forma visual, com s'ha de fer ara per ara. Les proves per determinar la viabilitat d'aquest sistema es van dur a terme fa un any per tal d'incloure els seus resultats a la documentació entregada a l'agència, que ha d'autoritzar la seva implementació.

L'aval a les aproximacions de vol amb GPS, per part d'AESA, ha estat, darrerament, una de les principals demandes de les institucions del territori i d'empreses que operen des de l'Aeroport d'Andorra - La Seu d'Urgell. De fet, Viatges Regina, que durant quatre setmanes ha organitzat vols comercials des de la infraestructura pirinenca, descarta tornar a operar-hi, com a mínim, fins que no estigui implantat aquest sistema. En aquest sentit, estan a l'espera companyies que podrien estar interessades en posar-hi en marxa vols regulars i que han volgut conèixer els resultats de la prova pilot de l'empresa alturgellenca.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.