directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 25 d'octubre de 2026 12:11 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 9 d'abril de 2018 18:14 h

Comín, sobre renunciar a l'acta: "No se'ns han de proposar sacrificis a no ser que siguin absolutament imprescindibles"

Esquerra fixa com a "prioritat" estudiar la delegació del seu vot i el conseller de Salut cessat diu que cal treballar per alternatives a renunciar a l'escó mentre n'hi hagi

ACN Brussel·les.-El conseller de Salut cessat pel govern espanyol, Antoni Comín, ha descartat aquest dilluns renunciar a la seva acta de diputat i ha reiterat que "mentre hi hagi altres maneres d'aconseguir l'objectiu [d'una investidura] s'haurà de treballar per aquestes alternatives". En aquest sentit, ha afirmat que és "imprescindible" que ara s'estudiï la possible delegació de vot i ha recordat que la seva renúncia individual a l'escó tampoc no "serviria de res". Preguntat per quina és l'estratègia si la delegació no és possible, Comín ha apuntat: "Hi ha un principi que està assumit per tothom que és que a aquells que estem fent sacrificis tan grans no se'ns han de proposar sacrificis a no ser que siguin absolutament necessaris i imprescindibles", ha dit als mitjans. Segons ha defensat, la seva situació processal és "idèntica" a la de Carles Puigdemont i, per tant, es troba sense la possibilitat d'abandonar el país on és. Per la seva banda, el portaveu d'ERC al Parlament, Sergi Sabrià, ha apuntat també que la "prioritat" és estudiar si es pot delegar el vot del conseller que els dona "la majoria necessària". Amb tot, Comín ha matisat que han d'acabar-ho d'analitzar jurídicament "per veure si hi ha opcions reals d'aquesta delegació".

Comín i Sabrià han fet aquestes declaracions després de mantenir una reunió "àmplia i llarga" sobre a la capital belga amb Meritxell Serret, representants de l'Executiva nacional del partit i l'eurodiputat Josep Maria-Terricabras. L'objectiu de la trobada, ha explicat Sabrià, ha estat "mostrar el suport" als dos consellers que són exiliats a Bèlgica, però sobretot n'han sortit dos encàrrecs concrets: "la posada en marxa d'Esquerra a Brussel·les", que liderarà Serret, i el "compromís" del partit amb el Consell de la República, encarregat a Comín, que en serà "la cara més visible"."Aposta" pel Consell de la RepúblicaSobre aquests nous papers, el conseller de Salut cessat pel govern espanyol ha reivindicat que és "imprescindible" que hi hagi, d'una banda, un Govern a Catalunya i, de l'altra, "una institució a l'exterior sense la qual serà impossible caminar". Segons Comín, la internacionalització és una de les finalitats "més clares" del Consell de la República i és "important" avançar en paral·lel a la formació d'un Govern i constituir-lo "tan aviat com hi hagi condicions per fer la investidura"."Ens hem de dotar dels instruments que ens permetin complir amb el mandat del 21-D, que reforçava el mandat de l1-O", ha afegit. Segons ell, el Consell de la República serà "descentralitzat" i inclourà també els polítics "que són a Suïssa, Escòcia o Alemanya". Preguntat sobre si creu que és viable tirar-lo endavant amb Puigdemont a Alemanya, s'ha mostrat convençut que "és perfectament viable" i ha apuntat que si es rebutgen les euroordres "s'obren molts escenaris per a la mobilitat".Per la seva banda, Serret ha dit que el fet d'impulsar ERC a Brussel·les com a partit referma també el "sentit europeista" d'Esquerra. "Podem fer molta feina acompanyant veus crítiques i la societat civil que vol tenir una veu més propera a les institucions i els espais de decisió de la UE", ha assenyalat.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.