Granados (PSC) sobre l'operació policial contra els CDR: "No veiem motiu per aplicar la legislació antiterrorista"
Els socialistes inclouran les esmenes de JxCAT a la seva petició de dictamen al CGE sobre la reforma de la llei de presidència
ACN Barcelona.-La portaveu parlamentària del PSC, Eva Granados, ha assegurat que no veuen motius per a l'acusació de terrorisme a la detinguda vinculada als Comitè de Defensa de la República (CDR). La socialista ha alertat que "s'ha de tenir especial cura" abans d'aplicar determinades figures jurídiques i ha afegit: "Hem vist barreres d'autopistes que s'aixequen, concentracions, invasió de propietats privades, assenyalar persones concretes... És evident que no veiem motiu per aplicar la legislació antiterrorista". Tot i això, ha insistit que no disposen de tota la informació perquè la investigació està sota secret sumarial i desconeixen "si hi ha més coses". D'altra banda, ha explicat que el PSC incorporarà les esmenes presentades per JxCAT a la reforma de la llei de presidència a la petició de dictamen al Consell de Garanties Estatutàries (CGE), ja que creuen que, igual que la proposta de reforma, aquestes no s'haurien d'haver acceptat per la Mesa.
Granados ha afirmat que el PSC creu que les actuacions del CDR són "molt condemnables políticament" i que no comparteixen ni ideologia ni molts dels actes, alguns dels quals poden ser "condemnables penalment" però ha afegit que ho haurà de decidir la justícia. En tot cas ha volgut deixar clar que no comparteixen l'acusació per terrorisme, expressant el seu respecte per les actuacions policials i judicials. La diputada ha dit que la informació de que disposen és "parcial" i que només quan tota sigui pública i se sàpiga què s'està investigant exactament es podrà fer una valoració pormenoritzada. Amb la informació de la que disposen però no veuen motius per aplicar la legislació antiterrorista. "Si la Fiscalia i l'Audiència ho volen investigar voldrà dir que hi ha instrucció, judici i esperem que hi hagi totes les garanties", ha manifestat. La reforma de la llei de presidència a GarantiesD'altra banda, Granados ha confirmat que el PSC portarà al CGE la reforma de la llei de presidència impulsada per JxCAT incloent les esmenes que la mateixa formació impulsora ha fet sobre el seu text i que la Mesa ha admès a tràmit aquest dimarts. La diputada socialista ha afirmat que "no s'haurien d'haver admès a tràmit per la mateixa qüestió que no s'hauria d'haver admès a tràmit la reforma de la llei". La socialista ha assegurat que el que es pretén és una "teleinvestidura i un telegovern" i que es vol fer una reforma centrant-se en una persona en concret –Carles Puigdemont-. Per contra, ha defensat que "ha quedat demostrat" que per poder ser investit s'ha d'estar presencialment al saló de plens del Parlament i per poder governar al Palau de la Generalitat. "Creiem qeu no s'hauria de sotmetre a votació al ple i no s'ajusta a l'Estatut", ha afegit. La diputada ha concretat que un cop les esmenes siguin publicades al Butlletí Oficial del Parlament (BOP) disposen de 48 hores per demanar el dictamen al CGE i aquest disposa de set dies per elaborar-lo. En contra del ple per investir SànchezCom ja va fer el secretari d'Organització del PSC, Salvador Illa, Granados ha reiterat que al candidatura de Jordi Sànchez no els agrada perquè "no podria dedicar-se al 100% a les funcions que li siguin encomanades com a president". "Esperem que sigui el darrer moviment del bloc independentista perquè d'una vegades per totes poguem tenir una investidura efectiva", ha declarat.La socialista ha criticat també "que li facin dir al Comitè de Drets Humans de Nacions Unides el que no ha dit", ja que segons ella aquest s'ha limitat a fer un "justificant de recepció" de la petició que Sànchez fa però "no està valorant ni els fons de la qüestió ni l'admissibilitat".






