El PDeCAT pregunta al govern espanyol si tenia permís de Bèlgica per posar un geolocalitzador al cotxe de Puigdemont
Registra una nova bateria de preguntes després que la Mesa del Congrés hagi bloquejat un primer intent dient que les qüestions que afecten el CNI són "reservades"
ACN Madrid.-El grup del PDeCAT al Congrés dels Diputats ha registrat una bateria de preguntes adreçades al govern espanyol sobre detalls a l'entorn de l'operatiu per detenir Carles Puigdemont a Alemanya. El grup fa un segon intent, després que la Mesa del Congrés hagi rebutjat un primer llistat de preguntes on el PDeCAT demanava detalls sobre les actuacions del Centre Nacional d'Intel·ligència i si totes s'havien regit dins de la llei. La Mesa va bloquejar la tramitació adduint que les qüestions que afecten els serveis d'intel·ligència són "reservades". Ara, demana si havien demanat autorització a les autoritats belgues per col·locar un dispositiu de geolocalització al cotxe del president destituït.
A més, el grup del PDeCAT també demana al govern espanyol que els respongui per escrit si considera que les declaracions del periodista Federico Jiménez Losantos –que amenaçava els alemanys que van a Mallorca o deia que a Baviera podien explotar cerveseries- podrien constituir un delicte d'enaltiment del terrorisme. També es demana que respongui si pensa "prendre mesures" després que el vicepresident del grup parlamentari socialdemòcrata alemany hagi comparat la justícia espanyola amb la turca o la polonesa. A més, també qüestiona si el govern espanyol pensa canviar el Codi Penal després que el Tribunal d'Estrasburg hagi sentenciat que cremar fotos del rei no és delicte.






