directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 26 d'octubre de 2026 11:07 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 11 d'abril de 2018 13:17 h

Les obres del nou espai del Monestir de Sixena que acollirà les peces del MNAC i el Museu de Lleida s'iniciaran el 2019

El govern aragonès ha pactat amb les monges ampliar de dos a tres dies l'horari de visites i, quan acabin els treballs, de dimarts a diumenge

ACN Saragossa.-Les obres del nou espai expositiu del Monestir de Sixena, que acollirà les peces procedents del MNAC i el Museu de Lleida, s'iniciaran a començaments del 2019, s'allargaran un any i mig i comptaran amb un pressupost de tres milions d'euros. Així ho estableix el Pla Director de Reial Monestir de Santa Maria de Sixena, que s'ha presentat aquest dimecres a Saragossa. Els treballs d'aquesta primera fase consistiran a adequar l'espai conegut com a Palau de Doña Sancha i instal·lar-hi vitrines amb control de temperatura i humitat individualitzat, segons les necessitats de cada obra, per acollir les prop de cent peces traslladades des de Catalunya. Aquesta zona, d'uns 610 metres quadrats, permetrà triplicar l'espai expositiu ja que, actualment, les obres s'exposen als antics dormitoris, que compten amb una superfície d'uns 220 metres quadrats. El govern aragonès, a més, ha pactat amb les monges, ampliar de dos a tres dies l'horari de visites des d'ara mateix i, quan acabin els treballs, obrir al públic com a qualsevol museu, de dimarts a diumenge.

Pel que fa a la sala capitular, que hauria d'acollir les pintures murals del MNAC si la justícia així ho acaba determinant, des del govern de l'Aragó mantenen que l'espai està "perfectament adequat" i que no està previst fer-hi cap inversió.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.