directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 26 d'octubre de 2026 14:55 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 24 d'abril de 2018 13:44 h

La Generalitat Valenciana assumirà el copagament farmacèutic dels aturats amb ingressos inferiors a 18.000 euros anuals

La mesura afectarà més de 230.000 persones i es començarà a aplicar a partir de l'1 de maig

ACN València .-La Generalitat Valenciana assumirà el copagament farmacèutic dels aturats amb ingressos inferiors al 18.000 euros anuals. Així ho han donat a conèixer aquest dimarts en roda de premsa el president del govern valencià Ximo Puig i la consellera de Sanitat Pública i Salut Universal Carmen Montón. La mesura es començarà a aplicar a partir d'aquest 1 de maig i es preveu que afecti unes 230.000 persones. Puig ha xifrat en 10 milions d'euros el cost de la mesura i ha posat en valor que, juntament amb altres mesures d'abonament del copagament a altres col·lectius, 1.700.000 valencians tenen accés lliure als medicaments.

El cap del Consell ha defensat la mesura com "un pas més cap una societat més inclusiva i decent, que no deixi ningú al marge". Puig ha afegit que desitja que les persones que s'acullin a l'eliminació d'aquest copagament, que arriba al 40% del medicament, ho facin de manera temporal perquè això significaria que han trobat una ocupació. El president valencià ha remarcat que amb la mesura el govern de la Generalitat Valenciana "ha volgut recuperar la credibilitat de la política i les institucions". En aquest sentit ha dit que l'eliminació del copagament "forma part d'un relat general de reparació de drets, de reconstrucció social i econòmica del país i de renaixement de la Comunitat Valenciana". En declaracions als mitjans, Ximo Puig ha indicat que fins ara els aturats que no tenien cap tipus de percepció ja es beneficien de la mesura i que amb l'anunciat aquest dimarts "pràcticament el 100% se'n beneficia". El president valencià ha explicat que les persones beneficiàries no hauran de fer cap tràmit sinó que en acudir a les farmàcies directament no se'ls cobrarà res. El cap del Consell ha remarcat que no haurien de ser les comunitats les que facin aquests mesures sinó que el govern espanyol hauria d'eliminar el decret. Sobre la possibilitat que el govern espanyol recorri el decret, tal com va fer amb l'eliminació del copagament als pensionistes, la consellera de Sanitat Carmen Montón ha indicat que s'han atès les recomanacions per dotar d'una major seguretat jurídica en aquesta nova mesura.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.