directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 24 d'octubre de 2026 19:51 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Barcelonès doble fletxa Divendres, 27 d'abril de 2018 15:11 h

El ple de Barcelona aprova el primer pas per a la construcció de l'Espai Barça

El projecte ha tingut tots els vots a favor, tret dels tres regidors de la CUP

ACN Barcelona.-La rehabilitació del Camp Nou i del Palau Blaugrana està una mica més a prop, ja que aquest matí s'ha fet l'aprovació inicial del projecte en el ple de Barcelona. La tinenta d'alcalde d'Urbanisme, Janet Sanz, ha explicat que "compta amb la complicitat de totes les parts" entre les quals ha inclòs els veïns, el club i els partits polítics. El projecte ha tingut tots els vots a favor, tret dels tres regidors de la CUP. Precisament, la presidenta del grup municipal de la CUP, Maria José Lecha, ha destacat que la Federació d'Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB) va deixar "palès" en un comunicat "les deficiències del projecte". Lecha ha justificat el vot en contra de la seva formació per aquest i altres motius, com el "retorn" a la ciutat que fa el club blaugrana. La resta de partits han coincidit en qualificar la proposta com "un bon projecte de ciutat".

De tota manera, l'oposició també ha dedicat alguns retrets al govern, com per exemple la portaveu del Grup Demòcrata, Sònia Recasens, qui ha demanat més "humilitat" a la tinenta d'alcalde i l'ha animat a "parlar" amb els veïns perquè encara "tenen reivindicacions" i cal resoldre-les.Per altra banda, la líder de Ciutadans ha afirmat que la reforma de l'Espai Barça serà "un dels pocs llegats" que deixarà el govern de Colau però sí que ha reconegut "la feina ben feta" en la negociació del projecte que comportarà 32.000 metres quadrats que s'obriran a la ciutadania, a banda de millores en la mobilitat de la zona.Qui també ha retret mancances al govern ha estat el Partit Popular, quan el president del grup municipal, Alberto Fernández Díaz, ha considerat que durant la negociació el govern no havia tingut "visió d'àrea metropolitana" i que faltava haver arribat a acords amb la Diputació de Barcelona per permetre equipaments escolars a l'espai de La Maternitat.Des d'ERC han remarcat "l'actitud" del club esportiu per consensuar una modificació urbanística, tal com ha explicat el líder republicà Alfred Bosch, tot i que "no hi havia cap necessitat" de fer-ho perquè es tractava de la reforma d'una propietat privada a partir de l'ampliació del Camp Nou i del Palau Blaugrana.El PSC també han qualificat la proposta que es presentava com "un bon projecte de ciutat". La portaveu del grup, Carmen Andrés, ha demanat que "no es trenqui" aquest acord en els propers governs de la ciutat que hauran de seguir tirant endavant modificacions urbanístiques una vegada hi hagi l'aprovació definitiva.De fet, l'aprovació inicial d'avui és el primer pas perquè el nou Espai Barça sigui una realitat però caldrà que ara la Comissió d'Urbanisme de la Generalitat doni el vistiplau a la reforma proposada. Precisament els veïns es mostraven confiats en què aquest organisme ho tombés per vulnerar la llei d'Urbanisme.Segons la FAVB, en la modificació s'hi inclou dos edificis que es dedicaran a oficines i hotels, tot i que la qualificació dels terrenys no permet canviar les zones d'equipament esportiu a cap ús que no sigui zona verda. Davant d'aquesta acusació, Janet Sanz ha recordat avui que el document aprovat "compleix tota la legalitat vigent".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.