directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 23 d'octubre de 2026 18:52 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Barcelonès doble fletxa Divendres, 27 d'abril de 2018 16:55 h

L’Associació Catalana de Municipis insta els ajuntaments a relatar “de forma veraç” els fets de l’1-O

Demana l’elaboració d’informes locals sobre els successos de la jornada del referèndum per “defensar el bon nom i el prestigi dels municipis”

ACN Barcelona.-L’Associació Catalana de Municipis i Comarques (ACM) ha sol·licitat als ajuntaments a relatar “de forma veraç” els fets de l’1-O per la violència ocorreguda durant el referèndum a diferents localitats. Segons el president de l’ACM, David Saldoni, “en la majoria de municipis no hi va haver violència i, en aquells que hi va haver, va ser provocada”. Des de l’agrupació, demanen als ajuntaments l’elaboració d’informes on relaten de forma “objectiva i veraç” els esdeveniments succeïts durant la jornada del referèndum. La finalitat és la creació d’un informe global per recuperar la imatge i el prestigi dels municipis, com bé ha explicat Saldoni, i que serà posat a disposició dels ciutadans com de les institucions polítiques i judicials.

Tanmateix, els ajuntaments podran escollir la forma d’elaboració d’aquests documents que narren de forma “demostrable” el que va ocórrer als carrers de les localitats afectades durant l’1-O, mitjançant atestats de la policia local, fotografies o testimonis dels veïns. “No estem parlant d’una versió parcial com la de la Policia o Guardia Civil, sinó d’un informe consensuat al que tothom tingui accés”, ha exposat Saldoni. L’ACM vol establir així una resposta per part dels ajuntaments catalans a la versió donada per les forces de seguretat.D’altra banda, l’agrupació espera tenir un informe comú per finals de juny perquè els jutges i la resta de parts implicades pels processos judicials de l’1-O puguin conèixer la versió oficial dels municipis. “Els responsables de la desproporció no ha estat la voluntat dels nostres veïns. Es va confondre la violència en la independència per justificar l’empresonament dels polítics catalans”, ha denunciat Saldoni.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.