directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 25 d'octubre de 2026 22:46 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 4 de maig de 2018 10:10 h

El nombre de turistes estrangers al març creix un 5,1% en relació amb l'any passat per l'impacte de la Setmana Santa

Més de tres milions de visitants internacionals han arribat a Catalunya en l'acumulat dels primers tres mesos de l'any

ACN Barcelona.-El nombre de turistes estrangers que van arribar a Catalunya el passat mes de març va ser de 1.213.441, cosa que suposa un increment del 5,1% en relació amb el març de l'any passat, segons dades de l'Estadística de Moviments Turístics a les Fronteres (Frontur) publicades aquest divendres per l'Institut d'Estadística Espanyol (INE). El fet que les vacances de Setmana Santa hagin estat al mes de març és un dels factors que explica la bona dada pel que fa a visitants estrangers durant aquest mes. En l'acumulat de l'any, 3.092.722 turistes estrangers han visitat Catalunya, un 3,4% més que en el mateix període de l'any passat. El primer país emissor és França, que representa el 21,2% dels turistes estrangers. En el conjunt de l'Estat, Catalunya va ser el segon territori que més turistes estrangers va rebre el mes de març, només superat per les Illes Canàries.

El nombre de visitants estrangers el passat mes de març va ser elevat gràcies a l'impacte de la Setmana Santa. Tanmateix, el març de l'any passat la xifra de turistes estrangers també va augmentar significativament respecte al març del 2016, concretament en un 7,3%. La dada del març del 2016, però, no va ser tan bona, ja que el nombre de turistes internacionals en relació amb l'any anterior només va augmentar en un 2,76%.Pel que fa al conjunt de l'Estat, el nombre de turistes estrangers al març se situa en 5,4 milions, un 9,6% més que l'any passat. Regne Unit és el primer país emissor, amb uns 1,2 milions de turistes, un 22% del total. En segon lloc es troben Alemanya i França. En els tres primers mesos de l'any, un total de 13,7 milions de persones han visitat Espanya, un 6% més que l'any passat. La major part dels turistes, més de 4,5 milions, van arribar al març per via aeroportuària, cosa que suposa un creixement anual del 9,4%. Un 20,6% van arribar per ports, un 13,8% per carretera i un 3,4% per ferrocarril. Pel que fa a l'allotjament elegit pels turistes estrangers, la xifra d'aquells que opten per un allotjament de mercat ha augmentat un 11,6% el març en taxa anual. Dins d'aquest tipus, l'allotjament hoteler ha pujat un 8,8% i l'habitatge de lloguer un 27,5%. L'allotjament que no és de mercat, però, també ha pujat, encara que només un 2,6%. Els turistes que s'allotgen en un habitatge de familiars ha augmentat en un 7,8% i aquells que ho fan en un habitatge en propietat en un 1,4%.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.