directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 24 d'octubre de 2026 17:02 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Val d'Aran doble fletxa Divendres, 4 de maig de 2018 17:26 h

Atac de l'os a prop de la població de Betlan

Els agents de Medi Ambient del Conselh Generau d'Aran constaten dos atacs a ovelles que estaven pasturant en una finca protegida amb pastor elèctric

ACN Les.-Els agents de Medi Ambient del Conselh Generau d'Aran han constatat dos atacs d'os a ovelles que estaven pasturant en una finca protegida amb pastor elèctric al poble de Betlan, a la Val d'Aran. El primer dels atacs hauria tingut lloc la nit de dimecres a dijous i el segon la nit passada. L'os ha mort una ovella en el primer atac i un marrà en el segon. Des del Conselh Generau es mostra sorpresa pel fet que aquests atacs hagin estat tant propers a la població ja que la finca on han tingut lloc marca el límit del poble amb la resta de prats. Cal recordar que l'any passat es va visualitzar un exemplar d'os en una finca que confronta amb el nucli urbà de Les. Segons les autoritats araneses aquests atacs propers al poble de Betlan prenen una especial rellevància ja que demostren que la proximitat a nuclis habitats no representa cap inconvenient de persuasió a l'hora de produir-se un atac.

Els agents de Medi Ambient del Conselh Generau han documentat l'existència de petjades i han recollit excrements al voltant de les ovelles mortes. En aquest sentit, han instal·lat càmeres trampa per poder fotografiar l'os en el cas que torni en aquest mateix indret. En aquests darrers anys, els atacs al bestiar oví més propers a les poblacions de l'Aran s'han produït a la primavera i han disminuït quan arriba l'estiu, quan la tipologia dels mateixos deriva cap a ramats d'alta muntanya.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.