Atac de l'os a prop de la població de Betlan
Els agents de Medi Ambient del Conselh Generau d'Aran constaten dos atacs a ovelles que estaven pasturant en una finca protegida amb pastor elèctric
ACN Les.-Els agents de Medi Ambient del Conselh Generau d'Aran han constatat dos atacs d'os a ovelles que estaven pasturant en una finca protegida amb pastor elèctric al poble de Betlan, a la Val d'Aran. El primer dels atacs hauria tingut lloc la nit de dimecres a dijous i el segon la nit passada. L'os ha mort una ovella en el primer atac i un marrà en el segon. Des del Conselh Generau es mostra sorpresa pel fet que aquests atacs hagin estat tant propers a la població ja que la finca on han tingut lloc marca el límit del poble amb la resta de prats. Cal recordar que l'any passat es va visualitzar un exemplar d'os en una finca que confronta amb el nucli urbà de Les. Segons les autoritats araneses aquests atacs propers al poble de Betlan prenen una especial rellevància ja que demostren que la proximitat a nuclis habitats no representa cap inconvenient de persuasió a l'hora de produir-se un atac.
Els agents de Medi Ambient del Conselh Generau han documentat l'existència de petjades i han recollit excrements al voltant de les ovelles mortes. En aquest sentit, han instal·lat càmeres trampa per poder fotografiar l'os en el cas que torni en aquest mateix indret. En aquests darrers anys, els atacs al bestiar oví més propers a les poblacions de l'Aran s'han produït a la primavera i han disminuït quan arriba l'estiu, quan la tipologia dels mateixos deriva cap a ramats d'alta muntanya.






