directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 25 d'octubre de 2026 17:07 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 8 de maig de 2018 10:06 h

Vila, Mundó, Borràs i Boya ja són al Suprem per comparèixer davant de Llarena

El jutge Pablo Llarena els notifica formalment els processaments en les últimes declaracions indagatòries

ACN Madrid.-Els consellers destituïts Meritxell Borràs i Carles Mundó, l'exconseller Santi Vila i l'exdiputada i actual portaveu del secretariat nacional de la CUP, Mireia Boya, ja són al Tribunal Suprem per comparèixer davant del jutge Pablo Llarena. Són els últims citats per a les declaracions indagatòries, on el magistrat els notificarà personalment els processaments. Segons la interlocutòria del passat 23 de març, Llarena enviarà Vila, Mundó i Borràs a judici pels delictes de desobediència i malversació. A diferència d'altres integrants del Govern de Carles Puigdemont, no estan processats per rebel·lió. En el cas de la portaveu de la CUP, només està processada per desobediència. Amb aquestes declaracions Llarena ja haurà notificat tots els processaments, excepte a aquells que estan a l'estranger i a l'exmembre de la Mesa Ramona Barrufet, que no va declarar dilluns per motius de salut i ho farà el proper 21 de maig per videoconferència.

Els consellers destituïts Meritxell Borràs i Carles Mundó i l'exconseller Santi Vila (que va dimitir hores abans de la declaració d'independència del 27 d'octubre i, per tant, no va ser destituït a través del 155) ja són al Suprem. També ha arribat la portaveu de la CUP i exdiputada Mireia Boya. Compareixen davant del jutge perquè els notifiqui de primera mà els delictes pels quals els vol dur a judici. En el moment de processar-los, Llarena va destacar de tots tres que van desatendre els requeriments del Tribunal Constitucional quan van aprovar la Llei del referèndum. També considera que van autoritzar als diferents departaments "accions i contractacions necessàries per a la celebració de l'1-O" i que van fer-ho usant fonts públics. Dilluns, també van recollir els seus processaments en mà els membres sobiranistes de l'antiga Mesa: Lluís Maria Corominas, Lluís Guinó, Anna Simó i Joan Josep Nuet. Ramona Barrufet, que també estava citada, no va comparèixer per motius de salut i la seva declaració indagatòria ha quedat ajornada fins el 21 de maig. Es farà per videoconferència des dels jutjats de Lleida. Consellers en llibertat provisional Els exconsellers destituïts Meritxell Borràs i Carles Mundó van estar un mes a la presó per ordre de la magistrada de l'Audiència Nacional Carmen Lamela i van sortir en llibertat sota fiança el passat 4 de desembre. La decisió la va prendre llavors el jutge instructor del Suprem Pablo Llarena, un cop la causa contra el Govern va passar de l'Audiència Nacional al Suprem. El jutge va fixar una fiança de 100.000 euros de fiança per a cadascun d'ells.En el cas de l'exconseller Santi Vila, només va passar una nit a la presó al novembre mentre abonava els 50.000 euros de fiança fixats, en aquell moment, per la magistrada de l'Audiència Nacional Carmen Lamela. Des de llavors, tots tres estan en llibertat provisional. Boya també va haver de declarar davant Llarena al febrer i el jutge la va deixar en llibertat sense mesures cautelars.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.