directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 25 d'octubre de 2026 17:07 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 8 de maig de 2018 12:09 h

Més de 10.000 postals a Finlàndia per demanar "solidaritat" amb el procés català

Un artista català que resideix al país nòrdic crearà una obra d’art amb la correspondència que milers de catalans han fet arribat a un diputat finlandès

ACN Brussel·les.-El diputat finlandès Mikko Kärna ha rebut més de 10.000 postals i cartes de Catalunya i altres parts del món que demanen la "solidaritat" de Hèlsinki en la "seva lluita per la independència d'Espanya" i el respecte de "drets bàsics". Segons ha explicat Kärna a l'ACN, la crida perquè les persones que ho volguessin li fessin arribar missatges va començar fa només tres o quatre setmanes, després del pas de Carles Puigdemont per la capital finlandesa. "El missatge és clar: Catalunya vol ser un estat independentment i vol el respecte que es mereix de l'estat espanyol", ha assegurat Kärna en un comunicat. Segons ha explicat a l'ACN, la idea és poder fer una obra d'art amb tota la correspondència que li han fet arribar milers "d'amics de Catalunya" les darreres setmanes. La peça, ha dit, servirà per "mostrar" al públic el missatge que els catalans tenen per a Europa i serà creada per un artista català que resideix al país nòrdic. Sobre el lloc de l'exposició i la forma de l'obra encara no se'n coneixen els detalls.

Amb més de 10.000 cartes i postals a l'esquena, el diputat del Partit de Centre demana ara al govern d’Hèlsinki que actuï "de manera pacífica per resoldre la situació a través de la negociació"."Confio que Finlàndia, dirigida pel ministre d'Exteriors Soini treballarà perquè els estats de la UE estiguin plenament compromesos amb els tractats fundacionals i els valors fonamentals com la democràcia, els drets humans, o les llibertats bàsiques", recull el comunicat. Segons ell, Espanya no defensa aquests valors i la situació a Catalunya és "crucial" pel futur de la UE. El diputat també ha valorat que és molt "confús" que Brussel·les intenti mantenir-se en "silenci" quan es tracta de Catalunya quan "fins i tot organitzacions que defensen els drets humans han condemnat accions espanyoles i hi ha procediments judicials les Nacions Unides contra Espanya".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.