directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 12:56 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 9 de maig de 2018 11:01 h

Llarena cita com a testimoni la secretària judicial dels registres del 20 de setembre

El jutge sol·licita la gravació de les càmeres de seguretat de la Conselleria d'Economia i la relació de Mossos que hi van anar

ACN Madrid.-El jutge del Tribunal Suprem Pablo Llarena ha citat com a testimoni el proper 16 de maig la secretària judicial que va ser present als registres del 20 de setembre i que va haver de deixar la Conselleria d'Economia sortint per un teatre adjunt a l'edifici. L'ha proposat Andreu van den Eynde, advocat del vicepresident destituït Oriol Junqueras. L'endemà també compareixeran davant del jutge més testimonis, aquesta vegada proposats per la lletrada del president d'Òmnium, Jordi Cuixart. L'advocada Marina Roig cita una treballadora de la Conselleria d'Economia que va estar present durant els fets del 20 de setembre i dos testimonis més. Tots ells estan citats a partir de les 10h del matí. A les declaracions també hi pot estar la fiscalia i les parts. El jutge també sol·licita la gravació de les càmeres de seguretat del vestíbul de la conselleria de les 7.30h del 20 de setembre a la 1h del 21 de setembre i demana la relació dels Mossos d'Esquadra que van ser a l'edifici durant els registres.

En una providència amb data 7 de maig, el jutge Llarena cita diversos testimonis a petició de les defenses. El dia 16 de maig a les 11h del matí està citada la secretària judicial que va estar present durant els registres del dia 20 de setembre a la Conselleria d'Economia i, segons va relatar, va haver d'abandonar l'edifici per una teulada i sortir a través del teatre adjunt. L'endemà, a partir de les 10h, cita tres testimonis més. Una d'elles és treballadora de la conselleria que estava present durant els registres del dia 20 setembre. A petició de la defensa de Cuixart, també demana la testifical de dues persones més. Fins ara, ha comparegut com a testimoni davant Llarena el coronel de la Guàrdia Civil que va coordinar el dispositiu policial de l'1-O, Diego Pérez de los Cobos. Més sol·licituds d'informació A la mateixa interlocutòria, el jutge Llarena també sol·licita més informació. Sol·licita a la Conselleria d'Economia per tal que aporti còpia de la gravació de la càmera de seguretat que hi ha ubicada al vestíbul entre les 7.30h del dia 20 de setembre i la 1h del dia 21 de setembre. A més, sol·licita als Mossos d'Esquadra per tal que faciliti la relació dels agents –a través del seu número d'identificació TIP- per tal d'aclarir quants i quins agents van estar prestant servei el dia dels registres a Economia. En una interlocutòria de l'Audiència Nacional, la magistrada Carmen Lamela va afirmar que durant els registres del 20 de setembre només hi va haver dos mossos a la Conselleria d'Economia i que no van rebre "cap suport més". A més, Llarena demana al jutjat 13 de Barcelona per que enviï fins al Suprem una relació amb les diligències d'entrada i registre practicades fins al moment. Així mateix, sol·licita a Telefònica per tal que faciliti informació sobre clients que tenien assignades IP des de l'1 de gener fins al 31 de maig de 2017 i informació d'alguns usuaris registrats que apareixen en informes policials en relació amb les pàgines del referèndum (pactepelreferendum.cat; referèndumcatalunya.cat i catalanreferendum.eu).



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.