directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 25 d'octubre de 2026 09:37 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 11 de maig de 2018 10:21 h

Llarena divideix el judici als líders del procés i obre una peça separada per a Puigdemont i els que són a l'estranger

Assumeix la petició de la Fiscalia, que no vol que el judici s'endarrereixi per l'entrega del president destituït

ACN Madrid.-El judici als líders del procés tindrà diverses velocitats. Segons ha avançat 'La Vanguàrdia' i ha confirmat l'ACN, el jutge instructor del Tribunal Suprem Pablo Llarena ha assumit una petició de la Fiscalia i ha dividit en dos el procés judicial. Llarena ha obert una peça separada per al president destituït, Carles Puigdemont, la secretària general d'ERC, Marta Rovira, els consellers destituïts Toni Comí, Meritxell Serret, Clara Ponsatí i Lluís Puig, i l'exdiputada de la CUP Anna Gabriel. Això suposa, doncs, que els 18 processats per rebel·lió, malversació i\/o desobediència que estan a disposició del Suprem seran els primers que s'asseuran al banc dels acusats, amb la previsió que el judici es pugui celebrar a la tardor. Un judici que es celebrarà sense el líder, Carles Puigdemont, a la sala. La Fiscalia i Llarena no volen que les entregues que han d'estudiar els tribunals d'Alemanya, Bèlgica, Suïssa i Escòcia endarrereixin el judici. Fonts jurídiques apunten que incoar una peça separada és un procediment "habitual" quan un investigat està "en rebel·lia". En aquesta peça separada, confirmen que es continuaran tramitant les euroordres. ((La notícia original s'ha actualitzat afegint informació que l'ACN ha obtingut de fonts jurídiques))

El jutge que instrueix al Suprem la causa contra el procés, Pablo Llarena, mou fitxa per evitar que les decisions dels tribunals europeus puguin endarrerir el judici. A petició de la Fiscalia, ha dividit el procés judicial i ha obert una peça separada on hi inclou set encausats: Puigdemont, Rovira, Gabriel, Ponsatí, Puig, Serret i Comín. Fonts jurídiques han confirmat a l'ACN que s'ha incoat una peça separada per a Puigdemont, Rovira i cinc investigats més i defensen que és un "procediment habitual" perquè estan "en rebel·lia" i no poden continuar formant part de la peça principal. "És habitual quan un investigat no està a disposició del tribunal i hi ha d'altres per als que sí continua la causa", manifesten les mateixes fonts. Llarena assumeix un judici a diferents velocitatsD'aquesta manera, el jutge Llarena assumeix que hi haurà un judici a diverses velocitats i, possiblement, per diferents delictes. En un primer moment, només podrà asseure's al banc dels acusats a 18 dels 25 processats al Suprem. El judici al procés, doncs, es podria celebrar sense el seu líder, Carles Puigdemont. Fins ara, el magistrat del Suprem s'havia resistit a acceptar aquest escenari i, de fet, al desembre va decidir retirar les euroordres contra Puigdemont i la resta de consellers destituïts a l'estranger per evitar que fossin entregats a la justícia espanyola per menys delictes (o delictes menys greus) que la resta d'investigats al Suprem. Amb la incoació d'aquesta peça separada, els tràmits del sumari contra el vicepresident destituït, Oriol Junqueras, la resta de consellers, Jordi Sànchez i Jordi Cuixart, els exmembres de la Mesa i l'exdiputada de la CUP, Mireia Boya, continua endavant sense esperar l'entrega de Puigdemont i la resta que són a l'estranger. Llarena encara té pendent de decidir si assumeix la investigació de l'exsecretari general del Departament d'Economia i Hisenda, Josep Maria Jové, i l'exsecretari d'Hisenda Lluís Salvadó, investigats per rebel·lió al jutjat 13 de Barcelona. Llarena ha donat trasllat a la Fiscalia per conèixer la seva opinió sobre si s'ha de fer càrrec també d'aquests dos investigats, que fins ara estan a disposició del jutge de Barcelona.Sense esperar Puigdemont L'objectiu d'aquesta decisió és agilitzar el procediment principal sense haver d'esperar les decisions dels tribunals europeus. La decisió es pren per evitar, doncs, els condicionant de les decisions dels tribunals d'Alemanya, Suïssa, Escòcia i Bèlgica, que tenen sobre la taula peticions de la justícia espanyola. En el cas de Puigdemont, Comín i Ponsatí, estan processats per rebel·lió i malversació. Rovira només per rebel·lió. Serret i Puig per malversació i desobediència i Gabriel per desobediència. Sobre l'exdiputada de la CUP no pesa cap ordre europea de detenció (desobediència no comporta penes de presó) però sí una ordre a nivell estatal.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.