directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 25 d'octubre de 2026 09:37 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 11 de maig de 2018 12:26 h

Cs guanyaria les eleccions al Parlament però l'independentisme mantindria la majoria absoluta, segons el CEO

La CUP pujaria 7 diputats arribant als 11 mentre que JxCat (30-32) i ERC (29-32) podrien empatar en segona posició

ACN Barcelona.-Cs guanyaria les eleccions al Parlament amb 33-34 escons, segons la primera onada del Baròmetre de 2018 del Centre d'Estudis d'Opinió (CEO) però l'independentisme tornaria a sumar majoria absoluta i, fins i tot, arribar als 75 diputats (5 més que ara). JxCat amb 30-32 i ERC amb 29-32 podrien empatar en segona posició mentre que el PSC mantindria la quarta posició malgrat perdre entre 2 i 4 diputats. El grup parlamentari que creix més és la CUP, que passaria dels 4 actuals finals als 11 escons, empatant amb Catalunya en Comú. Els comuns millorarien també els resultats del passat 21-D incrementant 3 escons. Pel que fa al PPC mantindria els resultats de les últimes eleccions i, fins i tot, podria perdre un diputat quedant-se amb 3.

La gran pujada de la CUP compensaria els escons que, segons el CEO, podrien perdre JxCat i ERC. JxCat passaria dels 34 actuals a una forquilla d'entre 30-32, mentre que els republicans mantindrien els 32 actuals o en perdrien fins a 3. Una situació que donaria una majoria independentista entre 70 i 75 escons. És a dir que es podria reforçar la majoria actual de JxCat, ERC i la CUP de 70 diputats. En canvi, els grups parlamentaris contraris a la independència sumarien entre 60 i 64 escons. El PSC de Miquel Iceta mantindria la quarta posició actual amb 17 diputats, tot i perdre'n entre dos i quatre. En cinquena posició es produiria un empat entre Catalunya en Comú i la CUP a 11. Així doncs, els cupaires superarien el seu resultat històric de 10 diputats de les eleccions del 2015.Pel que fa al PPC, el partit de Xavier García Albiol repetiria els seus pitjors resultats de la història del passat 21 de desembre i, fins i tot, podria perdre un diputat més i quedar-se amb 3.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.