directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 12:11 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dissabte, 12 de maig de 2018 18:35 h

JxCat aplaudeix la “serenor” de Torra i la seva “aposta pel diàleg” i diu que cal escollir entre “construir o destruir”

Pujol acusa Cs, PSC i PPC d’estar molestos “amb l’existència del Parlament i del país”

ACN Barcelona.-El portaveu de JxCat, Eduard Pujol, ha aprofitat el seu torn al debat d’investidura per lloar el discurs del candidat a president de la Generalitat, Quim Torra. Per a Pujol, és imprescindible “aplaudir” el seu discurs i “felicitar-lo de cor” per la “serenor, el compromís, la fortalesa i l’aposta pel diàleg” que ha vist en la intervenció del matí. El portaveu, però, també ha volgut ser la rèplica de les crítiques de les formacions no independentistes. “Si fos per ells, ho prohibirien tot”, ha lamentat, tot afegint que ara mateix a Catalunya s’ha d’escollir entre “reprimir o construir, prohibir o construir, construir o destruir perquè ja els està bé el 155”. “Vostès son passat o volen ser futur? S’apunten a construir?”, ha dit dirigint-se als constitucionalistes i confrontant el seu projecte amb el de la república catalana.

Pujol s’ha mostrat irònicament sorprès en comprovar que ni a Cs, ni a PSC, ni a PPC “els ha agradat el discurs de Torra”. “Ha estat un discurs amb el llum llarg i gran, amb pòsit cultural, positiu, inclusiu, ha parlat de llibertat i potser per aquí fa feblesa als seus valors, domina el to de la serenor. Què els ha molestat? No volen parlar? Diàleg, diàleg i diàleg. Això és el que ha ofert el candidat”, ha sentenciat el portaveu de JxCat. A més, ha recordat els investidures fallides de Carles Puigdemont, Jordi Sánchez i Jordi Turull. “Estic convençut que el problema no és Torra, ni Turull, ni Sánchez, ni Puigdemont. És el Parlament i la seva existència i la pròpia existència del país”, ha etzibat. En aquest sentit, s’ha dirigit específicament a la líder de Cs, Inés Arrimadas, per criticar-li que hagi basat el seu discurs “en la postveritat”. “Quan parla vostè, molta gent l’escolta i pot acabar sent una eina de manipulació jugant amb les emocions”, li ha advertit. Al seu discurs, Pujol també ha defensat que el seu projecte i el de Torra és pa República perquè “davant, darrere i al costat hi ha les persones, l’humanisme; persones amb somnis, maldecaps i il·lusions”. “Sempre, però també ara, el president, el Govern i el Parlament hem de prendre totes les decisions tenint en compte les persones”, ha dit. De la mateixa manera, Pujol ha defensat que dins la proposta del candidat a la investidura hi ha “llibertat i prosperitat” perquè són conceptes “indestriable”. “No hi haurà benestar sense democràcia, futur sense dignitat; i no és poesia, és el nostre futur. Ens juguem el futur dels fills del que avui sou pares. És el dos més dos d’un país que té dret a ser pròsper, just i lliure”, ha comentat, per a acabar demanant “als carcellers de Catalunya” que tinguin “dignitat”. “Prou presó, prou exili, prou repressió”, ha conclòs.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.