directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 25 d'octubre de 2026 06:41 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 14 de maig de 2018 09:33 h

Torrent no demanarà audiència a Felip VI per comunicar-li la investidura de Torra

El president del Parlament obvia així el tràmit al·legant que el monarca no s’ha “solidaritzat encara amb les víctimes de l’1-O” i no admet l’existència de “presos polítics” a l’Estat

ACN Barcelona.-El president del Parlament no demanarà audiència amb el rei d’Espanya, Felip VI, per comunicar-li formalment la investidura de Quim Torra si, finalment i com està previst, acaba sent votat al ple com a president de la Generalitat. Habitualment aquest era un tràmit protocol·lari que es portava a terme cada cop que s’investia un nou cap del Govern, però segons han explicat fonts de la presidència del Parlament a l’ACN, Torrent ni tan sols sol·licitarà que se celebri i es limitarà a comunicar la investidura per escrit. El president considera que la tradició va canviar en el moment que, en la legislatura passada, va canviar en negar-se Felip VI a rebre a l’aleshores presidenta Carme Forcadell. Però a més, Torrent al·lega que el tràmit no procedeix políticament perquè el monarca espanyol, com a cap d’Estat, “no s’ha solidaritzat encara amb les víctimes” de l’1-O i manté els termes que va expressar en el seu discurs fet el 3 d’octubre, i a més nega que a Espanya “existeixen presos polítics”.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.