directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 25 d'octubre de 2026 05:38 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 14 de maig de 2018 12:00 h

Torra crida a aprendre dels "errors" i promet no tornar a utilitzar "paraules inconvenients"

El candidat a la investidura convida els constitucionalistes a “rebutjat la presó per les idees”

ACN Barcelona.-El candidat a la investidura com a president de la Generalitat, Quim Torra, ha volgut fer una crida, durant el seu discurs a la segona volta d’aquest dijous, a “aprendre dels errors” i assumir les “lliçons apreses” tant des del món independentista com des del constitucionalisme polític. En aquest sentit, ha volgut ser “el primer” a fer “autocrítica” i ha reiterat les seves disculpes pels tuits que puguin “haver ofès algú” i per alguna “paraula inconvenient” que ha reconegut haver escrit “fruit de la intensitat que demana el periodisme”. “Me’n penedeixo, no tornarà a passar”, ha sentenciat. De la mateixa manera, ha convidat els no independentistes a fer també un pas en aquest aprenentatge dels errors i “rebutjat la presó per les idees” i la “criminalització dels drets cívics i polítics”.

Quim Torra ha volgut dedicar la part final del seu segon discurs d’investidura a fer “una reflexió més personal” en el marc del moment polític. I és que el candidat creu que és el moment “d’incorporar les lliçons apreses en els últims mesos” per part de tothom i “aprendre dels errors i dels encerts”. Així, volent ser “el primer” en fer “autocrítica” ha tornat a “lamentar que unes pilades tretes de context adreçades al govern de l’Estat hagin pogut ofendre ningú”. “No em sap greu reiterar-me, en cap moment era la meva intenció ofendre ningú”, ha dit, tot ampliant les seves disculpes a la part d’alguns articles publicats que critiquen des de l’oposició però que el candidat emmarca en l’exercici periodístic. “També lamento si fruit del moment d’intensitat que demana el periodisme he utilitzat alguna paraula inconvenient. Me’n penedeixo, no tornarà a passar”, ha sentenciat. En aquest sentit, i reclamant que tothom “estudiï les lliçons apreses”, Torra ha considerat que “cap independentista no ha de tenir cap problema a reconèixer que no s’han fet bé algunes coses”, tot reclamant-ho “també als que volen que Catalunya resti com una comunitat més”. “És imprescindible que rebutgin la presó, l’exili, la persecució de ciutadans per les seves idees, la criminalització de drets cívics i polítics. I per això insisteixo: diàleg i vida”, ha conclòs. La “llibertat” i la república a EspanyaEn el seu discurs, Torra també ha volgut parlar d’Espanya i de l’Estat. “El problema català no és només el problema de la llibertat de Catalunya, també ho és el de la llibertat d’Espanya i a l’inrevés”, ha dit, tot desitjant que “tant de bo el poble espanyol faci un procés semblant i s’emancipi republicanament i fraternalment”. “És el meu desig de tot cor”, ha afegit. Torra, a més, ha volgut acabar el seu discurs amb una frase que enllaça amb paraules del que fos president de la Generalitat a l’exili Josep Irla. “Que tinguem sort en el camí que seguim, el de la llibertat, la justícia i la República. Per Catalunya i per la vida. Tot és ara i res”, ha sentenciat, arrencat els aplaudiments dels diputats independentistes i provocant que s’aixequin de l’escó en baixar el candidat del faristol del Parlament.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.