directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 25 d'octubre de 2026 05:42 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 14 de maig de 2018 12:27 h

Arrimadas assegura que amb Torra s'enterren les opcions de victòria de l'independentisme

La líder de Cs alerta que el candidat a la presidència del Govern vol "carregar-se el Parlament" i substituir-lo per una Assemblea d'Electes només per a independentistes

ACN Barcelona.-Cs manté el cos a cos amb Quim Torra. La líder del grup parlamentari majoritari, Inés Arrimadas, ha assegurat que amb el candidat a la presidència de la Generalitat l'independentisme enterra totes les opcions que tenia per guanyar: "Si alguna vegada van pensar que se'n sortirien avui ho enterren designant aquest candidat com a president", ha afirmat Arrimadas durant el debat d'investidura, aquest dilluns al matí. Així mateix, la cap de files del partit taronja ha alertat que Torra vol "carregar-se el Parlament" i substituir la cambra per una Assemblea d'Electes només per a independentistes. Arrimadas ha tornat a carregar contra Torra pels seus polèmics articles, després que el candidat se n'hagi tornat a disculpar en la intervenció inicial.

Arrimadas també ha criticat que Torra mantingui l'aposta per construir la República i l'ha acusat de "reafirmar-se" en el full de ruta independentista. La presidenta de Cs ha asseverat que "no és normal" que el candidat de JxCat sigui president, així com tampoc no ho és que Carles Puigdemont -un "fugat de la justícia"- pugui delegar el vot en aquesta sessió plenària sense que el govern espanyol ho recorri.Així mateix, Arrimadas s'ha mostrat convençuda que ni Torra ni el seu executiu no compliran el que diuen que realitzaran: "Ho faran en cinc mesos, ja que és un Govern provisional? O quan arribi la República?", ha preguntat amb sorna, per després concloure: "Ni vostè ens portarà a una República independent ni compliran el que han dit, ja els ho avanço". En aquesta línia, la cap de files de Cs ha acusat Torra de no ser transversal i de no facilitar el diàleg ni el consens.A més, Arrimadas ha defensat que el quart candidat de JxCat a la investidura representa elements del "passat", ja que té un discurs "identitari i excloent". Davant d'això, la presidenta de Cs ha argumentat que el grup taronja defensarà la igualtat, la solidaritat, la unió, la tolerància i la diversitat: "Lluitar contra el nacionalisme a l'Europa del segle XXI no és una opció sinó una obligació", ha conclòs Arrimadas.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.