directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 23 d'octubre de 2026 14:56 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Alt Empordà doble fletxa Dilluns, 14 de maig de 2018 14:42 h

Conveni per impulsar la recerca i la difusió del patrimoni transfronterer a 30 pobles de banda i banda dels Pirineus

La Universitat de Perpinyà i l'Institut Català de Recerca en Patrimoni cultural s'incorporen al projecte que ha rebut 4 MEUR de fons europeus

ACN Girona.-Desdibuixar la frontera física i posar en valor el patrimoni que sumen 31 pobles situats a banda i banda dels Pirineus. Un patrimoni tant material com immaterial que comprèn natura, religió, arquitectura, indústria i fortificacions militars. Aquest és l'objectiu del projecte País d'Art i d'Història Transfronterer (PAHT), que ha rebut 4 milions d'euros (MEUR) de fons europeus, i que ara estreny sinèrgies amb la universitat i el món acadèmic per impulsar-se. Per això, els seus artífexs han signat un conveni amb la Universitat de Perpinyà i l'Institut Català de Recerca en Patrimoni Cultural (ICRPC) per promoure la recerca i dinamitzar el turisme al territori que abracen el Vallespir i el Ripollès. "Allò que es vol és concebre els Pirineus com la columna vertebral de tot aquest patrimoni i vèncer la paradoxa que, tot i estar tan a prop, a vegades sembla que uns municipis i altres estiguin tan lluny", subratlla el director de l'ICRPC, Joaquim Nadal. El conveni també permet l'entrada d'estudiants universitaris en un projecte que arribarà a tenir una desena de centres d'interpretació i que en breu s'estendrà a vint pobles més de l'Alta Garrotxa i part de l'Alt Empordà.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.