directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 23 d'octubre de 2026 03:17 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 16 de maig de 2018 14:13 h

Els familiars dels independentistes presos i a l’estranger celebren la decisió de Bèlgica i creuen que és “esperançadora”

La germana de Comín assegura que els tres polítics afectats i Puigdemont li han manifestat la seva satisfacció i qualifica de “molt important i transcendent” la decisió

ACN Barcelona.-Membres de l’Associació pels Drets Civils de Catalunya (ACDC), que agrupa a familiars dels polítics independentistes presos i que són a l’estranger, han mostrat aquest dimecres la seva satisfacció per la decisió de Bèlgica de rebutjar la petició d’extradició per als consellers destituïts Meritxell Serret, Antoni Comín i Lluís Puig. Després de reunir-se amb el president del Parlament, Roger Torrent, la dona de Joaquim Forn, Laura Masvidal, la germana de Toni Comín, Betona Comín, i la dona de Josep Rull, Meritxell Lluís, han explicat que els afectats els han explicat que estan “molt contents” i veuen en la decisió i la formació d’un nou Govern “esperança” per tal que la situació dels presos i dels que són a l’estranger comenci a canviar.

En declaracions als mitjans, Masvidal ha considerat que la decisió que ha arribat des de Bèlgica aquest dimecres “és esperançadora”. “Tot evidencia que les coses s’han de fer bé, que la justícia ha de funcionar amb uns criteris, i això dona esperança”, ha dit la dona de Forn. Per la seva part, Betona Comín ha explicat que ha parlat amb el seu germà i que li ha fet arribar la satisfacció de tots els que són fora de Catalunya. “És la fiscalia qui ha denegat l’extradició i per defecte de forma. Té una transcendència molt important en tot el procés judicial que estem vivint”, ha explicat, tot confirmant que “Comin, Serret, Puig i Puigdemont senten una gran alegria, per suposat”. La dona de Josep Rull, a més, ha considerat que el fet que en breu comenci a caminar un nou Consell Executiu pot millorar la situació dels presos i dels que estan a l’estranger. “Hauria de poder ajudar. Estem parlant d’un conflicte polític i la sortida ha de ser política. Quan parlem del president de la Generalitat i del Govern, parlem en termes polítics. Naturalment, hauria d’ajudar”, ha sentenciat en declaracions a la premsa. Les tres membres de l’ACDC han fet aquests comentaris en sortir de la reunió amb Torrent, que les havia convocat en la seva ronda de contactes amb entitats de cara a la formació del seu front per la defensa dels drets civils i polítics i la democràcia. En aquest sentit, Meritxell Lluís afirma que la idea de crear “un espai plural, divers, on la clau de volta és la defensa dels drets civils” ajuda també a que “la solució al conflicte polític sigui política”. Així, ha posat l’ACDC a disposició d’aquesta causa amb “la voluntat de poder col·laborar i aconseguir un espai de diàleg plural i transversal per donar sortida a un conflicte polític amb diàleg polític”.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.