El consum de ciment al març cau un 38% en relació amb el mateix mes del 2017 i trenca amb prop de 4 anys de creixements
La patronal del sector creu que es tracta d'un retrocés conjuntural per l'impacte de la Setmana Santa, les pluges continuades i l'escassa obra pública
ACN Barcelona.-L'Índex de Demanda de Ciment (IDC) a Catalunya ha registrat al març una caiguda del 38% en relació amb el mateix mes de l'any passat i trenca amb gairebé quatre anys d'augments continuats del consum de ciment a Catalunya, des de l'agost del 2014, segons el Baròmetre del Ciment. La patronal Ciment Català ha qualificat aquesta patacada en el procés de recuperació del sector com un fet conjuntural que s'explica perquè aquest març ha tingut menys dies laborables que el març de l'any passat que no va tenir la Setmana Santa, per les pluges continuades que s'han registrat i per l'escassa activitat d'obra pública ''com a conseqüència del context polític''. El fort retrocés del març ha fet que el primer trimestre es tanqui amb un consum de 0,4 milions de tones, el 9,2% per sota que els tres primers mesos del 2017.
La producció a les quatre plantes cimenteres de Catalunya també ha registrat una caiguda del 28% en relació amb al març del 2017, cosa que situa el creixement mitjà dels últims 12 mesos en un 14% amb un valor absolut de 3 milions d'euros.






