directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 15:24 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 18 de maig de 2018 09:35 h

Un centenar d'entitats reclama incloure als PGE l'equiparació de l'IVA de la dependència

Demanen amb un manifest el tipus impositiu al 4% en els serveis d'atenció i assistència a la gent gran

ACN Barcelona.-Un centenar d'entitats i agents socials i econòmics vinculats al sector de la dependència i la tercera edat han exigit al govern espanyol i a l'oposició que incloguin en els Pressupostos Generals de l'Estat (PGE) l'equiparació de l'IVA de la dependència. A través d'un manifest conjunt, han reclamat igualar el tipus impositiu al 4% en els serveis d'atenció i assistència a la gent gran. Actualment hi ha dos tipus d'IVA diferenciats pel mateix servei, el 4% o el 10% en funció de si el finançament és majoritàriament públic o privat. Cosa que qualifiquen d'"injusta per a la gent gran dependent amb necessitats d'atenció i assistència professional, i que no poden accedir al sistema públic". A més, han recordat, a través d'un comunicat, que encara hi ha una llista d'espera de 310.000 dependents al conjunt de l'Estat.

Les entitats i agents socials i econòmics vinculats al sector de la dependència i la tercera edat han qualificat "d'absolutament insuficients" les propostes d'esmena presentades pel PP i el PSOE en relació amb la Llei de la Dependència i consideren que "encara hi ha marge suficient" per aprovar aquesta mesura pels 310.000 dependents espanyols que compleixen els criteris per rebre una prestació i no la reben per estar en llista d'espera. "Estem parlant d'un estalvi estimat de més de 100 euros mensuals i més de 1.200 euros anuals per persona, i el més important, es tracta de fer justícia social envers un col·lectiu que ho necessita", ha explicat Cinta Pascual, presidenta del CEAPS, que és l'organització empresarial més representativa d'Espanya en serveis d'atenció a la dependència.El CEAPS recorda que cada any moren prop de 40.000 dependents sense haver rebut la prestació a la qual tenen dret i avisen que el nombre de persones majors de 85 anys creixerà un 155% fins al 2050.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.