directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 08:02 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 18 de maig de 2018 13:06 h

Ajuntaments i operadors del delta del Llobregat acorden una estratègia per un impuls econòmic i sostenible del territori

El pla preveu una inversió de 1.800 MEUR per impulsar una trentena de projectes fins el 2025

ACN Barcelona.-Els Ajuntaments de Barcelona, l'Hospitalet de Llobregat i el Prat de Llobregat han presentat aquest divendres l'Estratègia Delta del Llobregat, un pla a set anys vista que preveu impulsar una trentena de projectes amb una inversió total de 1.800 MEUR per aconseguir un impuls "econòmic, sostenible i inclusiu" d'un territori "estratègic" pel país. L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha destacat que l'objectiu és "compaginar" el creixement econòmic apostant per indústries sostenibles i la millora de les infraestructures amb la preservació d'espais naturals com el Parc Agrari del Baix Llobregat o els espais naturals del riu Llobregat. Entre els projectes destaquen el parc industrial de PIMEs de la Zona Franca, ja en marxa, l'ampliació de Mercabarna, el passeig del peu de Montjuic o el pla urbanístic al barri de la Marina del Prat Vermell. Núria Marín, alcaldessa de l'Hospitalet, ha destacat que el repte a partir d'ara serà "fer realitat el somni" treballant per implementar "a ritmes diferents" els 30 projectes.

El que a inicis de l'any passat l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, va batejar com a Pla Delta avui s'ha presentat finalment amb el nom d'Estrategia Delta del Llobregat. Es tracta d'un paquet de 30 mesures per consolidar la reactivació d'un territori on hi treballen més de 75.000 persones i que acull operadors públics i privats de la magnitud del Port de Barcelona, l'aeroport del Prat, Mercabarna o la Zona Franca, entre d'altres. Colau ha destacat que si s'ha trigat tant en presentar el pla definitiu ha estat perquè calia el consens dels ajuntaments i de tots els operadors presents al territori. Un consens, ha afegit, que s'ha aconseguit i que s'ha plasmat amb una sèrie de "projectes compartits" que en total sumen una inversió total d'uns 1.800 MEUR. Aquí, Colau ha volgut deixar clar que aquesta xifra fa referència al capital que mobilitzaran tots els projectes i que assumiran tots els agents implicats, no només els ajuntaments. Pel que fa als projectes, el pla els divideix entre els destinats a la promoció econòmica del territori, la millora mediambiental, la millora de les infraestructures i l'habitabilitat. Com ha destacat l'alcaldessa de Barcelona, alguns dels projectes ja estan en marxa com ara el pla urbanístic al bari de la Marina del Prat Vermell, on està previst construir 10.000 habitatges, o el parc industrial de PIMEs de la Zona Franca que s'està construint als antics terrenys de Seat. D'altres, per contra, tot just s'estan començant a planificar ara com el passeig del peu de Montjuïc que vol recuperar la connectivitat integral a través de la muntanya i el centre urbà enllaçant el passeig de Josep Carner amb el carrer Mare de Déu del Port, el passeig de la Zona Franca i el carrer A. Un dels aspectes més importants del pla és que vol fer compatible el creixement econòmic amb la sostenibilitat del territori. En aquest punt, Lluís Tejedor, alcalde del Prat de Llobregat ha assenyalat que totes les conurbacions europees coincideixen en el fet que la competitivitat d'un territori depèn de la qualitat del mateix. "Un territori degradat, encara que sembli una contradicció, impedeix acollir nova activitat econòmica i aquest és el repte que tenim les administracions", ha afegit.Així, pel que fa a les mesures mediambientals, l'estratègia preveu reforçar la protecció dels espais naturals del delta del Llobregat, potenciar el Parc Agrari del Baix Llobregat com a "polígon d'activitat econòmica", lluitar contra la intrusió salina o l'aprofitament secundari de l'aigua regenerada per a usos industrials. Pel que fa a les infraestructures, una de les actuacions estratègiques es fer realitat l'accés per a vehicles pesants al Port de Barcelona pel marge esquerra del Llobregat o la gestió integral de la llera desviada del Llobregat.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.