directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 24 d'octubre de 2026 17:42 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 21 de maig de 2018 21:26 h

Les mesures de la nova ITV comencen a aplicar-se aquest dilluns

La prova serà més restrictiva en les emissions contaminants i els conductors podran triar l'estació per passar la segona inspecció

ACN Barcelona.-Aquest dilluns començaran a aplicar-se les mesures aprovades pel govern espanyol sobre la nova Inspecció Tècnica de Vehicles. Segons indica la ITV, l'objectiu és adaptar els canvis a les directrius de la Unió Europea i els nous mètodes de control s'aniran aplicant de forma gradual. S'espera que a mitjans d'aquest 2018 "totes les ITV s'hagin adaptat a la nova normativa". S'inspeccionarà un major nombre d'elements per aconseguir vehicles més eficients i també detectar possibles fraus i manipulacions.

El nou decret llei que regularà la ITV durant els pròxims anys ha entrat en vigor aquest diumenge, 20 de maig. A partir d'ara els conductors podran escollir l'estació per passar la segona inspecció després d'obtenir un resultat desfavorable en la primera.Les estacions també utilitzaran nous dispositius de lectura del sistema de diagnòstic a bord (OBD). El 2018 s'iniciarà el control d'emissions i des de les estacions d'ITV s'establirà com es realitzarà el control de la resta d'elements del vehicle, com el sistema antibloqueig de frens, el control d'estabilitat, els coixins de seguretat o els pretensors dels cinturons de seguretat.El reial decret també inclou reforçar els procediments de formació dels inspectors, d'actualització cada tres anys i amb formació professional i online.La nova normativa també permet passar la ITV fins a un mes abans de la data del seu venciment, sense modificar la data de la inspecció següent. Així mateix, s'admetrà la ITV realitzada en un altre estat membre de la Unió Europea quan se sol·liciti la seva matriculació a Espanya. També, els vehicles amb més de 30 anys podran sol·licitar la matrícula històrica.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.