directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 24 d'octubre de 2026 16:47 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 22 de maig de 2018 14:14 h

Torrent demana a PP, PSOE i Cs que "s'obrin al diàleg" i posin punt i final a "l'escalada de la repressió"

El president del Parlament visita els presos i insisteix que aquest és un conflicte "polític" que demana una solució "política"

ACN Estremera.-El president del Parlament, Roger Torrent, ha demanat aquest dimarts a PP, PSOE i Cs que "s'obrin al diàleg" i posin punt i final a "l'escalada de la repressió" que es dirigeix, ha dit, contra els representants polítics i sobre el conjunt de la ciutadania de Catalunya. En declaracions a les portes d'Estremera -on ha fet la segona de les tres visites a presons espanyoles per reunir-se amb els polítics presos- ha preguntat a Rajoy i Sànchez si es pensen que podran canviar la voluntat política i social dels ciutadans a base d'aplicar el Codi Penal. "Més repressió no canvia la situació política i social de Catalunya", ha afirmat abans d'insistir que aquest és un conflicte "polític" que cal resoldre també per la via "política" i el "diàleg". En aquest marc ha recordat que els consellers Rull i Turull són representants del poble de Catalunya i tenen es seus drets polítics "intactes" i ha criticat la "injustícia" que estiguin empresonats per "delictes inexistents" i sense judici. Segons ha apuntat, els líders independentistes empresonats li han demanat que "no ens resignem i no normalitzem la situació" i que "seguim amb la defensa dels pilars de la democràcia".

La visita de Torrent als cinc polítics d'Estremera ha durat més de tres hores. En sortir, ha defensat que són "homes de pau" i que són conscients que són "presos polítics". "Em demanen que no ens resignem i no normalitzem la situació perquè ells no ho fan, estan determinats", ha manifestat. Torrent s'ha reunit amb els diputats Josep Rull, Jordi Turull, Raül Romeva, Oriol Junqueras i el conseller destituït Joaquim Forn. Aquesta és la segona visita que el president de la cambra catalana fa a aquest centre penitenciari. El dilluns a la tarda, Torrent va visitar la seva antecessora, Carme Forcadell, i la consellera destituïda Dolors Bassa a Alcalà-Meco. A la tarda, està previst que tanqui la ronda de trobades a Soto del Real, on estan empresonats des del 17 d'octubre el president d'Òmnium Cultural, Jordi Cuixart, i l'exlíder d'ANC i diputat, Jordi Sànchez. La visita estava prevista fa dues setmanes, però es va posposar per la situació política a Catalunya. La primera visita als centres penitenciaris va ser al febrer, després de prendre possessió del càrrec. Llavors, a Estremera només hi eren Forn i Junqueras però Rull, Turull i Romeva encara no hi havia tornat a ingressar. Tampoc estaven a la presó ni Forcadell ni Bassa. Al febrer també va visitar els 'Jordis'.La visita de Torrent es produeix l'endemà que el president de la Generalitat, Quim Torra, visités tots els presos preventius del procés. Està previst que el president del Parlament faci declaracions a la sortida, pels volts del migdia. Torrent visita les presons el dia abans de l'acte on està prevista la presa de possessió dels consellers i a l'espera de saber si el govern espanyol publicarà al DOGC els nomenaments.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.